هرمزگانی ها باید با مخاطرات طبیعی همزیستی داشته باشند


هرمزگانی ها باید با مخاطرات طبیعی همزیستی داشته باشند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به زمین لرزه پنج و ۶ دهم ریشتری امروز چارک، گفت: ساکنان این استان با توجه به مخاطره‌های طبیعی که هر ساله رخ می‌دهد باید با مخاطره‌های طبیعی همزیستی داشته باشند.

مهرداد حسن زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهمترین مساله در این زمینه بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی و ایمن سازی خانه‌ها، ساختمان ها و معابر است که بایستی از سوی مجریان مورد توجه قرار گرفته و ناظران در عمل نظارت جدی داشته و با متخلفان برخورد قانونی داشته باشند.

وی اضافه کرد: مقاوم سازی در اغلب مناطق روستایی که امروز در معرض زمین لرزه بودند انجام شده و تعدادی خانه در بندر چارک وجود دارد که مقاوم سازی نشده اند و به مالکان و ساکنان آن‌ها چادر داده شده است.

وی اضافه کرد: کمپ اسکان اضطراری در چارک برپا شده و همانطور که گفته شد چادر در بندر چارک توزیع شده که مردم استفاده می‌کنند و اهالی و حاضران در جزیره کیش هم بیرون هستند و مکان‌های امن برای آنان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اشاره کرد: تیم های ارزیاب در منطقه درحال بررسی میزان خسارت‌های وارده احتمالی بوده و نیروهای امدادی و خدماتی در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش ایرنا به نقل مرکز لرزه نگاری کشور، زلزله ای به بزرگی ۵.۶در امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت هشت وهفت دقیقه امروز شنبه - چهارم تیرماه - بار دیگر بخش چارک از توابع بندرلنگه هرمزگان را لرزاند.

این زلزله در طول جغرافیایی ۵۴.۳ و عرض جغرافیایی ۲۶.۵۲ در عمق ۲۲ کیلومتری زمین رخ داده و حد فاصل بندر مغویه، بندر حَسینه، بندر چارک و جزیره کیش بوقوع پیوسته است.

نزدیکترین شهر به این زمین لرزه در ۲۳ کیلومتری بندر چارک، ۲۵کیلومتری جزیره کیش و ۵۵ کیلومتری جناج بستک بوده است، نزدیک ترین مراکز استان به زلزله ۲۱۶ کیلومتری بندرعباس و ۳۸۲ کیلومتری شیراز فارس است.




معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان