شرط مصونیت از باطل در عصر غیبت/ راهی که برای رسیدن به ظهور باید طی شود


شرط مصونیت از باطل در عصر غیبت/ راهی که برای رسیدن به ظهور باید طی شود

حجت‌الاسلام نصوری گفت: انسان‌های منتظر باید توجهات بسیار داشته باشند تا عصر غیبت را به دوران ظهور منتج کنند؛ امام صادق(ع) فرمودند: آنان که در زمان غیبت به فرمان ما تمسک می‌کنند، قلب هدایت شده خود را به سمت باطل نمی‌برند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری درباره سرانجام انتظار فرج، اظهار کرد: خدای متعال در قرآن می فرماید: «أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ؛ آیا صبح نزدیک نیست؟»، باید بدانیم آن زمان دور نیست همانطور که در دعای عهد می خوانیم: «إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَرَاهُ قَرِیباً».

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: به تصریح آموزه های دینی پیروزی حتمی است و سفیدی بر سیاهی غلبه می کند «جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا»، کسی که برخلاف قوانین هستی حرکت کند در مسیر زوال پیش می رود.

وی تصریح کرد: انسان منتظر باید بصیرت خود را ارتقاء دهد، یک راه آن است که تمسک به دعا و درخواست از خدا را در برنامه روزانه خود داشته باشد، البته تنها دعا کافی نیست بلکه عمل به دعاها مهم است؛ برای مثال دعای «اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الطّاعَةِ ...» که وظایف منتظران از اقشار مختلف را تشریح می کند باید در عمل اجرا شود؛ توفیق دوری از گناه نیز نیازمند تمرین است که باید در فرد و در جامعه محقق شود.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه طبق روایات منتظران راستین برترین مردم روزگار هستند، گفت: امام سجاد(ع) فرمودند: وقتی زمان غیبت برسد کسی که قائل به امامت و منتظر ظهور امام(عج) باشد، برترین مردمان کل زمان است. چون خدا به آنها عقل و فهم و معرفت عطاء می کند: «لأنّ الله تعالى ذکره أعطاهم من العقول والإفهام والمعرفة».

وی در ادامه بیان کرد: لذا انسان های منتظر باید توجهات بسیار داشته باشند تا عصر غیبت را به دوران ظهور منتج کنند؛ امام صادق(ع) فرمودند: آنان که در زمان غیبت به فرمان ما تمسک می کنند، قلب هدایت شده خود را به سمت باطل نمی برند.

حجت الاسلام نصوری در پایان خاطرنشان کرد: امید است نخست معرفت‌مان را نسبت به امام زمان(عج)، سپس محبت‌مان را به ایشان ارتقا دهیم تا عاشق حضرت(عج) شویم، در گام سوم اطاعت از حضرت(عج) را تمرین و چهارم برای ظهور تلاش کنیم. انتظار عمل است باید با عمل نشان دهیم چقدر منتظر امام زمان(عج) هستیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟