بهترین مارک ضدآفتاب


بهترین مارک ضدآفتاب

از آنجایى که ضد آفتاب یک محافظ براى پوست به شمار مى رود، مصرف آن براى همه افراد و در تمام سنین ضرورى است. همچنین کرم هاى ضد آفتاب از افزایش چین و چروک جلوگیرى مى کنند و مانع پیرى زودرس مى شوند.به همین دلیل باید در انتخاب ضد آفتاب مناسب براى...

از آنجایى که ضد آفتاب یک محافظ براى پوست به شمار مى رود، مصرف آن براى همه افراد و در تمام سنین ضرورى است. همچنین کرم هاى ضد آفتاب از افزایش چین و چروک جلوگیرى مى کنند و مانع پیرى زودرس مى شوند.به همین دلیل باید در انتخاب ضد آفتاب مناسب براى پوست دقت کرد. تنوع زیاد این محصولات باعث سردرگمى افراد در انتخاب ضد آفتاب مناسب مى شود. در این مطلب نمونه اى از بهترین ضد آفتاب ها را معرفى مى کنیم تا با بررسى ویژگى هاى هر کدام بتوانید مناسبترین آن ها براى پوست خود را انتخاب کنید.

بهترین مارک ضدآفتاب

وظیفه اصلى ضد آفتاب:

اشعه فرابنفش خوشید شامل دو قسمت A و B مى باشد که هر دو براى پوست مضر هستند.

* اشعهUVB خورشید روى لایه رویى پوست که اپیدرم نام دارد، تاثیر مى گذارد و باعث آفتاب سوختگى مى شود. این اشعه نمى تواند از شیشه عبور کند و در صورتى که در فضایى باشید که آفتاب از شیشه اتاق بر پوست شما بخورد، دچار آفتاب سوختگى نمى شوید.

* اشعه دیگر UVA است که در پوست به صورت عمیق تر نفرذ مى کند و باعث آسیب هاى جدى ترى در پوست مى شود. همین اشعه است که باعث به وجود آمدن چین و چروک شده و به DNA پوست آسیب مى رساند. اشعه UVA قابلیت عبور از شیشه را هم دارد.

وظیفه اصلى ضد آفتاب، محافظت از پوست در مقابل این دو اشعه مى باشد. اگر روى بسته بندى یا بدنه ضد آفتاب ها را هنگام خرید مشاهده کرده باشید، روى برخى از آنها عبارت broad spectrum نوشته شده که به معناى طیف وسیع مى باشد و این ضد آفتاب ها پوست را در مقابل هر دو اشعه محافظت مى کند.

ضد آفتاب ها به صورت کرم، لوسیون، اسپرى و ژل موجودند که ممکن است رنگى و بى رنگ باشند. SPF موجود روى ضد آفتاب ها توان آن ضد آفتاب در برابر نور آفتاب را نشان مى دهد و بیانگر این است که چه مدت مى توانید زیر نور خورشید بمانید بدون این که دچار آفتاب سوختگى شوید. SPF تنها در برابر اشعه UVB از پوست محافظت می کند و این که یک ضد آفتاب با SPF بالا ضد آفتاب بهترى است، یک باور غلط است. براى اکثر افراد یک ضد آفتاب تا SPF30 مورد مناسبى است و مى تواند به خوبى از پوست در مقابل آفتاب سوختگى محافظت کند.

بهترین مارک ضدآفتاب

مقدار مصرفى ضد آفتاب:

برخى از افراد این تصور غلط را دارند که اگر مقدار کمى از ضد آفتاب را روى پوست خود بزنند، مى توانند از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت کنند. در صورتى که کل پوست باید به طور کامل پوشش داده شود. مثلاً مقدار مصرفى ضد آفتاب براى صورت به اندازه یک سکه بزرگ و براى دست ها و پاها و گردن یک فرد بزرگسال، حدود ٣٠ گرم است. همچنین اگر به صورت مداوم در معرض نور خورشید هستید باید ضد آفتاب را هر دو ساعت یک بار حتماً تمدید کنید تا اثر گذار باشد.

نکات مهم براى انتخاب ضد آفتاب مناسب :

قبل از انتخاب یک ضد آفتاب مهمترین نکاتى که باید مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از:

* استاندارد بودن

* مورد تایید وزارت بهداشت بودن

* جنس پوست: پوست هاى چرب، خشک و حساس و مختلط، هر کدام ضد آفتاب مخصوص به خود را باید تهیه کنند. مثلاً کسى که پوست چرب دارد، اگر ضد آفتاب مخصوص افراد با پوست خشک را استفاده کند، باعث ایجاد جوش هاى سر سیاه و اکنه در پوست خود مى شود.

کرم ضد آفتاب تقریباً ٢٠ دقیقه طول مى کشد که جذب پوست شود به همین دلیل همیشه ٢٠ تا ٣٠ دقیقه قبل از خروج از خانه آن را روى پوست بزنید. همچنین هر ٢ الى ٣ ساعت یک بار باید تمدید شود تا تاثیر خود را از دست ندهد.

کرم هاى ضد آفتاب بر اساس کیفیت، مواد ساخته شده و اعتبار برند، قیمت هاى مختلفى دارند و براى پوست خشک و چرب و مختلط در اختیار مصرف کننده قرار مى گیرند. به همین دلیل مشاوره با یک متخصص پوست مى توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در اینجا چند نمونه از بهترین مارک هاى ضد آفتاب را معرفى مى کنیم:

ضد آفتاب بایودرما (Bioderma) :

این ضد آفتاب در سه رنج با SPFهاى ٣٠،٥٠ و ١٠٠ ارائه شده است. یکى از ضد آفتاب هایى که براى همه انواع پوست ها مناسب مى باشد، ضد آفتاب بایودرما است. از آنجایى که این ضد آفتاب سبک و ملایم است، خاصیت ضد چروک و ضد لک دارد و شامل انواع رنگ ها مثل بژ روشن، بژ برنزه و بى رنگ مى شود، یکى از محبوب ترین ضد آفتاب هاى موجود است.

* یکى از انواع آن، ضد آفتابى به نام آکنه مت است که در آن از عوامل ضد جوش استفاده شده و بهترین انتخاب براى پوست هاى چرب و مستعد جوش است.

* بایودرما مکس (photoderm max) مدلى دیگر از این ضد آفتاب است، این ضد آفتاب که داراى SPF100 است در مقابل اشعه هاى UVB و UVA به خوبى از پوست شما حفاظت مى کند. ضد آفتاب مکس بایو درما بى رنگ بوده و مناسب پوست هاى نرمال و خشک است. بسیار سبک بوده و به پوست لطافت مى دهد.

انواع دیگرى از این ضد آفتاب هم موجود است چون: مکس اولترا، مکس فلوئید، آنتى ایج، اسپات و AR.

کرم ضد آفتاب بایو درم تنها کرمى است که مى توان دور چشم هم از آن استفاده کرد.

بهترین مارک ضدآفتاب

ضدآفتاب نیوآ مدل Gesichtscreme :

این کرم پرفروش ترین کرم ضدآفتاب در سال ٩٧ در ایران انتخاب شده است. این کرم داراى SPF30 است و یک ضد آفتاب سبک به شمار مى رود به همین خاطر برای مصارف روزانه بسیار مناسب است.

کرم ضد آفتاب نیوآ جزء کرم هاى بى رنگ است و برای انواع پوست های خشک، چرب و معمولی مناسب است. این ضد آفتاب خاصیت ضد چروک دارد که از ایجاد چروک بر روی پوست شما جلوگیری می کند.

بهترین مارک ضدآفتاب

ضد آفتاب لیراک Lierac:

لیراک یکى از معتبرترین برندهاى کشور فرانسه است که محصولات ضد آفتاب آن از کیفیت بالایى برخوردار است و محصولاتى با SPF هاى گوناگون و مناسب براى انواع پوست ها طراحى کرده است.

یکى از بارز ترین ویژگى هاى آن این است که از مواد گیاهى در ساخت آن استفاده شده و وجود روغن یاسمن، آلوئه ورا و گلیسیرین در آن مانع ایجاد اثرات پیری و خشکی روی پوست مى شود. این ضد آفتاب بى رنگ بوده و به خاطر سبک بودن آن روى پوست، براى انواع پوست ها مناسب است.

بهترین مارک ضدآفتاب

ضد آفتاب پیز بوئین Piz Buin :

شرکت پیز بوئین شرکتى است که به طوراختصاصى ضد آفتاب تولید مى کند. چند مدل ضد آفتاب ازاین مارک موجود است که هر کدام بنا به نیازهاى پوستى افراد مختلف، از مواد محافظتى خاصى استفاده کرده است.

* کرم ضد آفتاب و ضد چروک رادیانت که به علت دارا بودن ویتامین C و E خاصیت ضد پیرى دارد و مانع کدر شدن پوست مى شود. این کرم یک کرم بى رنگ با SPF50 است و در مقابل تعریق مقاوم مى باشد.

* کرم آلرژى پیز بوئین با SPF50 است و از آنجایى که براى پوست هاى حساس بهترین گزینه است، براى افرادى که به تازگى پیلینگ و لیزر تراپى انجام داده اند، بسیار مناسب است.

* ضد آفتاب کوهستان پیزبوئینگ حاوى ویتامین E و مرطوب کننده قوى مى باشد و در نتیجه از خشکى و ترک خوردن پوست در سرما جلوگیرى مى کند و بهترین محافظ براى پوست در آب و هواى سرد و خشک است.

بهترین مارک ضدآفتاب

ضد آفتاب اوریاژ Uriage:

کرم ضد آفتاب اوریاژ مدل هاى مختلفى دارد و براى انواع پوست ها کارایى دارد.

* مدل Hyseace: این کرم به دلیل این که بسیار سبک بوده و سریع جذب مى شود، جزو کرمهای بسیار عالی برای پوستهای چرب و معمولی است. پوست را براق نمى کند و علاوه برمحافظت از پوست شما در برابر اشعه های ماوراءبنفش خورشید،دارای خواص ضد التهابی بوده و مانع ایجاد هر گونه جوش بر روی پوست صورت مى شود.

* مدل Bariesun Light: SPF این کرم ضد آفتاب ۵۰ است و برای تمامی پوستها به خصوص پوست هاى خشک و حساس مناسب است. و به خاطر وجود خاصیت رطوبت رسانى مانع از خشکى پوست در مقابل نور خورشید مى شود. این کرم در مقابل آب نیز مقاوم است و در نتیجه مدت طولانى ترى دوام خواهد داشت. این ضد آفتاب جزء ضد آفتاب هاى رنگى است که مى توان با وجود آن از کرم هاى آرایشى هم استفاده نکرد.

بهترین مارک ضدآفتاب




شیمیل ها چه افرادی هستند؟