بهترین کرم براى از بین بردن خط خنده


بهترین کرم براى از بین بردن خط خنده

با گذشت زمان و افزایش سن، چروک ها و خطوط صورت به مرور عمیق تر و بیشتر مى شوند. یکى از این خطوط که شاید از سن هاى پایین تر هم خودش را نشان دهد، خط لبخند است. این موضوع گاهى براى افراد آزار دهنده مى شود و در نتیجه به دنبال رفع آن هستند. به همین...

با گذشت زمان و افزایش سن، چروک ها و خطوط صورت به مرور عمیق تر و بیشتر مى شوند. یکى از این خطوط که شاید از سن هاى پایین تر هم خودش را نشان دهد، خط لبخند است. این موضوع گاهى براى افراد آزار دهنده مى شود و در نتیجه به دنبال رفع آن هستند. به همین منظور متخصصان کرم هایى را به منظور بر طرف کردن خطوط خنده تجویز مى کنند که باعث از بین رفتن خطوط و جلوگیرى از بیشتر شدن آنها مى شود.

خط خنده شامل خطوطى به شکل پرانتز در دو طرف دهان است که از بینى شروع مى شوند و تا گوشه لب ها ادامه مى یابند. همچنین پیوستگاه گوشه لب ها و خطوط عمومى لب ها را نیز در بر مى گیرد.

پوست انسان در سنین پایین داراى الاستین و کلاژن زیادى است که وقتى عضلات صورت با هر تغییر حالت چهره مثل خندیدن، اخم کردن و … منقبض مى شوند، به خاطر وجود این دو عنصر دوباره پوست به حالت اولیه خود بر مى گردد. ولى با افزایش سن، میزان الاستین و کلاژن پوست کاهش مى یابد، خاصیت ارتجاعى پوست کم شده و عضلات صورت ضعیف مى شوند. درنتیجه به مرور چروک هایى مثل چروک خنده روى صورت ایجاد شده و به مرور عمیق تر و بیشتر مى شود.

بهترین کرم براى از بین بردن خط خنده

عوامل ایجاد چروک:

عوامل زیادى وجود دارند که باعث کاهش و از بین رفتن کلاژن پوست مى شوند و چروک شدن پوست را تسریع مى کنند. از جمله مصرف سیگار، تغذیه ناسالم و استفاده از فست فود، کنسرو و سرخ کردنى، استفاده بیش از حد از لوازم آرایش و ماندن بیش از حد کرم آرایشى بر روى پوست.

مراقبت هاى پوستى در مقابل چروک و خطوط لبخند:

* تغذیه سالم: مصرف میوه و سبزیجات.

* عدم استفاده از سیگار

* استفاده از ضد آفتاب مناسب: قرار گرفتن در معرض خورشید، کلاژن پوست که باعث تشکیل بافت پوستى مى شود را تجزیه مى کند و باعث شل شدن پوست مى شود. همچنین باعث افزایش رادیکال هاى آزاد در پوست مى شود که به سلول هاى پوستى آسیب مى رساند.

* استفاده از شوینده هاى مناسب پوست و عدم استفاده زیاد از لوازم آرایش

* استفاده از کرم هاى مرطوب کننده مناسب پوست: مرطوب کننده هایى که از چروک پوست جلوگیرى مى کنند باید حاوى کلاژن، آنتى اکسیدان، روغن مغزها و ویتامین E باشند. کرم مرطوب کننده مخصوصاً براى افرادى با پوست خشک توصیه مى شود.

* درست خوابیدن به نحوى که صورت با بالش تحت فشار نباشد.

* استفاده از ماسک هاى طبیعى

* استفاده از روغن ها: یکى از روغن هایى که بر روى خط خنده تاثیر گذار است، روغن خراطین است. روغن خراطین از نوعى کرم خاکى تهیه شده و حاوى پروتئین، الانتین، امگا ٦ ، کلاژن و امگا ٣ است. استفاده مداوم از این روغن خط خنده و چروک هاى صورت را ترمیم مى کند.

* استفاده از کرم هاى ضد چروک: یکى از روش هاى ساده و راحت براى از بین بردن خطوط خنده، کرم ضد چروک است. ممکن است کرم ها مانند روش هاى تهاجمى جراحى، بوتاکس، تزریق ژل و … سریع نتیجه ندهد، ولى استفاده از کرم ها به دلیل این که مثل روش هاى گفته شده حالت تهاجمى به پوست ندارد، طرفداران بیشترى دارد. همچنین کرم ها به راحتى در دسترس هستند و براى کسانى که ساخت کرم هاى خانگى برایشان دشوار است، راه راحتترى است.

بهترین کرم براى از بین بردن خط خنده

بهترین کرم ضد چروک:

بهترین کرم براى از بین بردن خط خنده، کرم هایى هستند که کلاژن سازى پوست را تحریک کنند تا روند تولید آن در پوست افزایش یافته و پوست ترمیم یابد. موادى وجود دارند که باعث تحریک کلاژن مى شوند و پوست آسیب دیده را ترمیم مى کنند که باید در کرم هاى چروک و خط خنده هم موجود باشند تا این کرم اثر گذار باشد. چند نمونه از این مواد عبارتند از:

* اسیدهاى میوه: کرم هاى اسید میوه که از میوه هاى طبیعى تهیه مى شوند، بهترین محرک براى تولید کلاژن و ساخت الاستین هستند. یکى از این کرم ها کرم ضد چروک و جوان کننده روز و شب اسید میوه رزاگراف ROSA GRAF است که حاوى عصاره کیوى و آناناس مى باشد.

سیلیکون: سیلیکون موجود در کرم ها باعث مى شود که آب توسط سلول هاى پوست جذب شود و خطوط خنده پر شوند و به مرور زمان باعث از بین رفتن خطوط خنده مى شود.

* کلاژن، الاستین و پیتیدها: این مواد باعث استحکام و حالت کشسانى پوست مى گردد و از شل شدگى و افتادگى پوست جلوگیرى مى کنند.یکى از کرمهایى که از این مواد تشکیل شده اند، کرم ضد چروک کلاژن الاستین کارلینا- CARLINA ANTI AGEING ANTI WRINKLE CREA مى باشد.

ویتامین E و C : این ویتامین ها به خاطر خاصیت آنتى اکسیدانى که دارند، کلاژن پوست را تحریک مى کند که باعث تولید سلول هاى جدید مى شود. همچنین با افزایش جریان خون، ترمیم شدن پوست را تسریع مى کند. بهترین زمان استفاده از کرم ویتامین c در روز است.

* اسید هیالورونیک: این ماده به صورت طبیعى زیر پوست انسان قرار دارد. ولى به مرور زمان با کم شدن این ماده چروک ها نمایان مى شوند. کرم هاى حاوى اسید هیالورونیک باعث تحریک کلاژن شده و میزان آن را در پوست افزایش مى دهد.همچنین این اسید با هیدراته کردن پوست رطوبت مورد نیاز پوست را تامین مى کند. یکى از کرم هاى حاوى اسید هیالورونیک، کرم پریمیـوم لیراک است که به عنوان یک ضـد چروک و پرکننـده قوی شناخته مى شود. همچنین کرم هاى ضد چروک شرکت ایرانى تالگو نیز حاوى اسیدهیالورونیک مى باشند.

رتینوئیدها: در هه ٦٠ میلادى داروى جدیدى بر پایه رتینوئید ترینوئین با نام Renova معرفى شد که انجمن غذا و داروى آمریکا آن را به عنوان اولین کرم ضد پیرى تایید کرد. این مواد یک شکل متفاوت از ویتامین A است که با گذشت زمان به تشکیل کلاژن کمک مى کند و روى چروک ها اثر مى گذارد. به همین خاطر است که اثر ترتینوئین روى پوست تقریباً ٩ ماه بعد خودش را نشان مى دهد. کرم ضد چروک رُک و رتینول جزء کرم هایى هستند که حاوى رتینویید مى باشند. ممکن است این کرم ها عوارضى چون قرمزى یا پوسته شدن پوست به همراه داشته باشد ولى معمولاً تا ١٢ هفته ترمیم مى شود. بهترین زمان براى مصرف کرم هاى حاوى رتینوئید شب است. چون این ماده باعث افزایش آفتاب سوختگى در مقابل نور خوشید مى شود.

بهترین کرم براى از بین بردن خط خنده

طریقه مصرف کرم ها:

* مواد آرایشى را کامل از روى پوست پاک کنید.

* صورت را با یک شوینده ملایم شسته و خشک کنید

* کرم را روى خط خنده زده و به صورت پى در پى باحرکات چرخشى آن را پخش کنید تا جذب پوست شود.

* بهتر است کرم نه فقط روى خط خنده، بلکه اطراف آن هم استفاده شود تا کلاژن سازى به صورت یکنواخت تحریک شود و پوست حالت یکنواخت بگیرد.

* بعد از زدن کرم تا ٢٠ دقیقه از کرم آرایشى استفاده نکنید.

* بهتر است کرم اول صبح و آخر شب روى پوست زده شود.

مدت استفاده از کرم هاى خط لبخند:

اصولاً اوایل زمان مصرف این کرم ها، تغییر به خصوصى مشاهده نمى شود. به همین دلیل باید به مدت طولانى از این کرم ها استفاده شود تا تاثیر آن دیده شود. ساخت کلاژن یک فرآیند بلند مدت است و در عرض ٥ تا ٦ ماه صورت مى گیرد و کم کم علائم بهبود خطوط حاصل مى شود. به همین خاطر براى گرفتن نتیجه، باید در مصرف این کرم ها مداومت داشته باشید. این کرم ها تا حدى خط خنده را کمرنگ مى کند ولى نمى توان انتظار داشت که به طور کامل آن را از بین ببرد. براى خطوط عمیقى که ایجاد شده باید از روش هاى دیگر پزشکى استفاده کرد. کرم ها بیشتر براى پیشگیرى به کار برده مى شوند، از زیادتر شدن چروک ها جلوگیرى مى کنند و مانع به وجود آمدن بیشتر چروک مى شوند.

بهترین کرم براى از بین بردن خط خنده

سن مصرف کرم ها:

بهتر است از سن ٣٠ سالگى استفاده از کرم ها را شروع کرد. براى افراد زیر ٣٠ سال کرم ها خاصیت ضد چروک ندارند. فقط حالت خشکى پوست را از بین مى برند و پوست را مرطوب نگه مى دارند. این کرمها اصولاً براى سنین بالاى ٣٠ سال ساخته مى شوند. البته برخى افراد به خاطر شرایط خاصى مثل ژنتیک، خشکى پوست، شرایط محیطى و … در سنین کمتر از ٣٠ سال نیز نیاز به این کرم ها دارند.

روى بعضى از کرم ها نوشته شده که هر کدام براى چه سنى مفید است. این به دلیل تفاوت هاى جزیى است که در ساختار این کرم ها وجود دارد. مثلاً کرمى که روى آن نوشته شده مخصوص ٤٠ سال به بالا، غلظت مواد داخل آن بالاتر است و این به دلیل عمیق تر و زیادتر بودن چروک در سنین بالاتر است. ولى اکثراً این نوشته ها جنبه تبلیغاتى دارند.

بهترین کرم براى از بین بردن خط خنده

رنگ پوست:

براى استفاده از کرم ها باید رنگ پوست هم در نظر گرفته شود. کسانى که پوست تیره اى دارند، همچنین افراد با پوست حساس، نباید از کرم هایى با غلظت بالا استفاده کنند، چون پوست تحریک شده و آسیب پذیر مى شود. به همین دلیل ابتدا کرم را در مدت کوتاه مثلاً هفته اى دو بار استفاده کنید و اگر پوست به آن حساسیت نداشت، استفاده را به صورت روزانه کنید.

نکته اى که باید در نظر داشته باشید این است که براى انتخاب مناسبترین کرم باید با پزشک متخصص مشورت کرد تا متخصص بنا بر خصوصیات هر فرد از جمله سن، مدل پوست، رنگ پوست و … مناسب ترین کرم براى رفع خطوط خنده را تجویز کند.


منتخب امروز


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟