مرحله یازدهم مسابقه قرآنی اسراء در ایستگاه پایانی


مرحله یازدهم مسابقه قرآنی اسراء در ایستگاه پایانی

یکی از موفق ترین برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما مسابقه قرآنی اسرا با برگزاری مرحله فینال به شناسایی استعدادهای برتر قرآنی می پردازد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ بی شک یکی از موفق ترین برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما مسابقه قرآنی اسرا است.رقابتی جذاب و دیدنی با حضور جوانان و نوجوانان کشور که به تقلید از اساتید بزرگ مصری همچون استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد و مصطفی اسماعیل و محمد صدیق منشاوی می پردازد.

پس از برگزاری ۱۱ دوره موفق از شب گذشته مصادف با ششم تیرماه مرحله نهایی فصل یازدهم مسابقه تلویزیونی اسراء آغاز شد بر این اساس فصل یازدهم مسابقه استعداد یابی قرآنی از اوایل دی ماه سال ۱۴۰۰ آغاز و پس از ضبط و حضور شرکت کنندگان به ایستگاه پایانی خود نزدیک و در تاریخ ششم تیرماه مرحله فینال این رقابت ها برگزار شد بنابر گزارش های رسیده در مسابقه قرآنی اسلامی بیش از ۱۲۵۰ نفر شرکت کردند که تنها ۱۴۰ شرکت کننده به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

پس از برگزاری مرحله نیمه نهایی با حضور داوران بین المللی قرآن کریم حدود ۳۹ نفر به مرحله فینال راه یافته و از شب گذشته ششم تیرماه به رقابت پرداختند بر این اساس 15 قاری در رشته استاد منشاوی، 15 قاری در رشته استاد مصطفی اسماعیل و 9 قاری نیز در رشته استاد عبدالباسط حضور دارند. در فینال این مسابقات هر شرکت کننده حدود چهار دقیقه تلاوت خواهد داشت.

هیئت داوران یازدهمین دوره مسابقات استعدادیابی اسرا متشکل از سید محمدجواد حسینی، حامد ولی زاده و مهدی غلام نژاد است.همچنین راه‌یافتگان به فینال این دوره از مسابقات از استان‌هایی همچون بوشهر، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، تهران، قزوین، البرز و قم هستند.

تیم تهیه مسابقه تلویزیونی اسراء برای معرفی بیشتر فینالیست‌های این دوره، به سفرهای محل زندگی شرکت کنندگان رفته و مستندهای کوتاهی از این افراد تهیه کرده است. این مستندها که زمان آن بین 5 تا 10 دقیقه است، قبل از تلاوت هر شرکت کننده پخش خواهد شد.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه