​رونمایی از زلال در مسجد جمکران


​رونمایی از زلال در مسجد جمکران

کتاب «زلال»، روایت مستند زندگی عارف شهید «سیدرضا پورموسوی»، رونمایی شد.

​رونمایی از زلال در مسجد جمکران

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین رونمایی و جشن امضاء کتاب «زلال»، نوشته لیلا محمدی، با حضور و سخنرانی سید زمان پورموسوی برادر شهید سیدرضا پورموسوی، حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان مدیر محترم موسسه سیره تفحص شهدا و پورمطلوب دوست صمیمی و همرزم شهید، در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

سیدزمان پورموسوی در ابتدای این مراسم گفت: سیدرضا متولد سال ۱۳۴۵ بود و زمان شهادتش ۲۲ ساله بود. دورانی که وارد این حالات روحانی شد، ۱۷ساله بود و اطرافیان سیدرضا متوجه حالات روحی ایشان شده بودند. متاسفانه کسی جرأت سؤال کردن نداشت و ایشان هم چیزی بروز نمی‌داد. طی ارتباطی که با حاج‌آقا تدین داشت، احساسی ایجاد شد و ایشان هم فهمیدند که حالاتی وجود دارد. ورود سیدرضا به جنگ با شرکت در عملیات والفجر مقدماتی بود. آن زمان فقط ۱۵ سال داشت. خصیصه‌های شهید در اولین عملیات نمایان شد؛ اعم از بعد معنوی، شجاعت، توجه خاص به امر جهاد و شهادت و... جوشقانیان نیز گفت: آنچه در «زلال» آمده، مشاهدات و مکتوبات این شهید والامقام است که حتی تا لحظه حیات اجازه رؤیت به احدی داده نشده و پس از شهادت قطعاً به اذن امام زمان این اتفاق می‌افتد و امروز شاهد آن هستیم. کتاب تقریباً 590 صفحه است، ولی ویژگی خاص این کتاب و وجه تمایزش با کتب دیگر در ارقام و استناد و دست‌نوشته‌های خود شهید در انتهای کتاب است که کتاب را خاص می‌کند. ایشان در طول 22 سال و با سن کمی که داشته، راه خود را با تبعیت از، ولی امر خود گم نکرده و به سمت هدف قدم برداشته است. ایشان قله خود‌سازی را با تبعیت از امام فتح کرد و تمام آن‌ها را به راحتی پشت‌سر گذاشت.

پورمطلوب هم یادآور شد: شهید پورموسی وقتی قرآن می‌خواند، ساعت‌ها طول می‌کشید و با قرآن انس خاصی داشت.
گفتنی است، کتاب «زلال» روایت مستند زندگی عارف شهید «سیدرضا پورموسوی» است که توفیق تشرف و استفاده مکرر از محضر امام عصر (عج) را داشته و بخشی از آنچه برایش رخ داده است، در جزوه‌ای نوشته است. این کتاب براساس دست‌نوشته‌های خود شهید که بعد از شهادتش آشکار شده، نوشته شده است. لیلا محمدی، نویسنده اثر، آن دست‌نوشته‌ها را در قالب خاطره- داستان به تصویر کشیده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟