هشدار ایتالیا به «تیک تاک» در پی نقض قانون اتحادیه اروپا


هشدار ایتالیا به «تیک تاک» در پی نقض قانون اتحادیه اروپا

رگولاتور ایتالیا به «تیک تاک» در مورد نقض قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا هشدار داد.

سازمان حفاظت از اطلاعات ایتالیا به طور رسمی به «تیک تاک»، برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو، در مورد نقض قوانین اتحادیه اروپا برای محافظت از حریم خصوصی کاربران هشدار داده است.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته رگولاتور ایتالیایی، اپلیکیشن «تیک تاک» در هفته‌های اخیر به کاربران گفته بود که از ۱۳ ژوئیه بدون درخواست رضایت برای استفاده از داده‌های ذخیره‌شده در دستگاه‌هایشان، تبلیغاتی را به صورت هدفمند به آن‌ها ارائه می‌کند.

به گفته رگولاتور ایتالیایی، تیک تاک با تغییر در سیاست حفظ حریم خصوصی خود مدعی شد که در راستای منافع قانونی شرکت و شرکای آن عمل می‌کند. اما ناظران ایتالیایی معتقدند که چنین مبنای قانونی با قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا سازگار نیست.

هشدار ایتالیا به «تیک تاک» در پی نقض قانون اتحادیه اروپا

سخنگوی تیک تاک گفت: ما در تلاش هستیم تا یک تجربه شخصی برای اعضای خود ایجاد کنیم و در عین حال متعهد به احترام به حریم خصوصی کاربران خود هستیم.

ناظر ایتالیایی اعلام کرد در صورتی که سرویس اشتراک ویدیو تیک تاک، که رشد سریعی در سراسر جهان به ویژه در میان نوجوانان داشته است، از تغییرات سیاست اعلام شده خود عقب نشینی نکند، حق اعمال محدودیت‌هایی را برای خود محفوظ می‌دارد.

این رگولاتور همچنین اعلام کرد با توجه به مشکلاتی که تیک تاک در نظارت دقیق سن کاربران خود دارد، نگران است که تبلیغات نامناسب به افراد زیر سن قانونی نمایش داده شود.

این سازمان همچنین کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند را در مورد سیاست جدید تیک تاک در مورد نقض قوانین داده اتحادیه اروپا مطلع کرده است. این نهاد ایرلندی به دلیل قرار گرفتن دفتر مرکزی منطقه‌ای آن‌ها در ایرلند، رگولاتور اصلی اتحادیه اروپا برای تیک تاک و سایر شرکت‌های اینترنتی است.

شرکت‌هایی که در اتحادیه اروپا فعالیت می‌کنند به دلیل نقض حریم خصوصی ممکن است با جریمه ۴ درصدی از درآمد جهانی خود روبرو شوند.

بیشتر بخوانید

چالشی در «تیک تاک» که ۷ کودک قربانی آن شده اند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟