شکوه، عزت و حاکمیت اسلام درگرو وحدت بر محوریت غدیر است


شکوه، عزت و حاکمیت اسلام درگرو وحدت بر محوریت غدیر است

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: امت اسلامی با تهدید جدی یعنی تفرقه ، تشتت ، اختلاف و تقابل مواجه است؛ در یک نگاه دقیق باید گفت فلسفه وجودی غدیر خم، این پدیده مبارک و آسمانی فراهم کردن بستر انسجام و اتحاد امت اسلام و بلکه...

شکوه، عزت و حاکمیت اسلام درگرو وحدت بر محوریت غدیر است
آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به فرازی از خطبه حضرت زهرا(س) که با محوریت وحدت می باشد، اظهار داشت: در بیان احکام و فلسفه الهی و قواعد دینی ، حضرت زهرا(س) می فرماید: " و جعل طاعتنا نظاماً للملة وامامتنا امانا من الفرقه"، خداوند اطاعت ما را نظام و سامانی برای آئین اسلام و امامت ما را امانی از تفرقه و اختلاف قرار داده است.

وی افزود: آن هایی که به دنبال وحدت ، اتحاد و انسجام ، همسویی و همصدایی ، یکپارچگی ، همکاری و همدلی امت اسلامی هستند؛ باید بدین توجه کنند که این خواسته ، ایده و حقیقت محقق نمی گردد مگر بر حول و محور غدیر و امامت آسمانی امیرالمومنین(ع)، زیرا اختلاف خطری است که امت اسلامی را همواره تهدید کرده و می کند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان ادامه داد: در یک نگاه دقیق باید گفت ، فلسفه وجودی غدیر خم، این پدیده مبارک و آسمانی فراهم کردن بستر انسجام و اتحاد امت اسلام و بلکه بشریت در مسیر تعالی و تقدم و تمدن است.

وی عنوان کرد: شاهد این مطلب نیز بیان خدای متعال در قرآن کریم است که در آیه 3 و 67 سوره مائده می فرماید: " یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ"، ای فرستاده ما آنچه را از ناحیه پروردگار به تو نازل شده برسان و اگر نکنى (نرسانى) اصلا پیغام پروردگار را نرساندى و خدا تو را از (شر) مردم نگه مى دارد.

این عضو شورای نگهبان، تصریح کرد: خداوند متعال در آیات دیگر قرآن کریم، امت اسلامی را با بیانات و شکل های مختلف نسبت به اهمیت این مسئله توجه داده است؛ این خطر انقلاب علی العقاب یعنی بازگشت به قهقرا در صورتی است که حرکت امت اسلامی بر وجود و محور امام و ولایت نباشد که هشدار و زنگ خطری به بشریت و امت اسلامی است.

وی اضافه کرد: لذا اسلام و امت اسلامی با تهدید جدی یعنی تفرقه ، تشتت ، اختلاف و تقابل مواجه است، برای آنکه این خطر رخ ندهد و از آن جلوگیری شود، خداوند متعال در قرآن کریم آن چه که مورد حسب ، لطف ، رحمت و علم محیط بر جوانب اقتضا کرده را ابلاغ نموده است.

وی در پایان تاکید کرد: شکوه ، عزت و حاکمیت اسلام درگرو وحدت بر محوریت غدیر است؛ در حقیقت آن چیزی که امت اسلامی را از خطر تفرقه حفظ می کند، مسئله امامت اهل بیت (ع) می باشد که اساس و قله اش جریان مبارک غدیر است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید