برگزاری وبینار «گفت‌وگوی مذاهب اسلامی در پرتو قرآن و سنت»


برگزاری وبینار «گفت‌وگوی مذاهب اسلامی در پرتو قرآن و سنت»

وبینار «گفت‌وگوی مذاهب اسلامی در پرتو قرآن و سنت» به همت معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پیرو فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در دیدار با کارگزاران حج تمتع 1401 در زمینه مباحث بین‌الملی و تأکیدات نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری برگزاری سلسله نشست‌ها و وبینارهای تخصصی در موسم حج را برنامه‌ریزی کرد.

در هر کدام از این وبینارها از کارشناسان و صاحب‌نظران در عرصه های گفت‌وگوهای فرهنگی و پژوهش اسلامی از کشورهای مختلف همچون ایران، عراق، لبنان، نیجریه و اندونزی حضور دارند. در روزهای گذشته نیز دو وبینار با عناوین «بازخوانی پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت‌الله الحرام» و «نقش و جایگاه زنان در تحقق سبک زندگی اسلامی» برگزار شده است.
وبینار«گفت‌وگوی مذاهب اسلامی در پرتو قرآن و سنت» در راستای اهداف فرهنگی و علمی بعثه مقام معظم رهبری و در ادامه همایش‌های حضوری به صورت زنده از محل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه مدیریت و اجرا شد.
زمینه‌سازی و تقویت ارتباطات میان گروه‌ و هم افزایی جریانات مذاهب در امت اسلامی و تلاش برای تحقق آرمان قرآن در تشکیل امت واحده از جمله اهداف این وبینار است.
همچنین ارائه راهکارهای بهبود تقویت گفت‌وگوی بین مذهبی و تلاش برای پیشگیری از آسیب‌هایی که گفت‌وگوی مطلوب میان مذاهب در جریانات اسلامی را تهدید می‌کند، از محورهای این نشست عنوان شده است.


یادآور می‌شود، «گفت‌وگوی مذاهب اسلامی» نیز قبلا با پیام نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه مکرمه برگزار شده بود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا