گوشی آیفون 14 اپل بدون شیار سیم‌کارت عرضه می‌شود


بر اساس شایعات منتشر شده به نظر می‌آید گوشی آیفون 14 بدون شیار سیم‌کارت...
بر اساس شایعات منتشر شده به نظر می‌آید گوشی آیفون 14 بدون شیار سیم‌کارت فیزیکی و تنها با پشتیبانی از فناوری eSIM به بازار عرضه خواهد شد. ظاهراً دلیل این اقدام اپل هم اقبال گسترده مشتریان اروپایی و آسیایی به فناوری eSIM عنوان شده است.ظاهراً...

بر اساس شایعات منتشر شده به نظر می‌آید گوشی آیفون 14 بدون شیار سیم‌کارت فیزیکی و تنها با پشتیبانی از فناوری eSIM به بازار عرضه خواهد شد. ظاهراً دلیل این اقدام اپل هم اقبال گسترده مشتریان اروپایی و آسیایی به فناوری eSIM عنوان شده است.

ظاهراً سیم‌کارت فیزیکی حداقل درسطح جهانی، روزهای پایانی خود را تجربه می‌کند. با توجه به استفاده گسترده مشتریان در اروپا و آسیا از فناوری eSIM و افزودن گزینه eSIM به نسل سوم آیفون SE، اپراتورهای آمریکایی برای آینده‌ای نه‌چندان دور آماده می‌شوند که در آن آیفون هیچ‌گونه درگاه فیزیکی سیم‌کارت نخواهد داشت.

طبق شایعات، به‌نظر می‌رسد آیفون 14 می‌تواند آغازگر این اقدام باشد و تنها در مدلی با پشتیبانی از eSIM عرضه شود. البته پیش از این شایعه شده بود که آیفون 14 مجهز به فناوری eSIM تنها به‌عنوان یک گزینه‌ اختیاری عرضه خواهد شد.

00iphone14-2.jpg

به نظر می‌آید فناوری eSIM در اروپا و آسیا محبوب شده است، جایی که مصرف‌کنندگان تمایل دارند بین برنامه‌های پیش‌پرداخت برای دریافت بهترین بسته داده‌های موجود جابه‌جا شوند و این فناوری تنها پذیرندگان بیشتری را جذب می‌کند.

حتی در ایالات‌متحده که مردم معمولاً از یک اپراتور استفاده می‌کنند، سه اپراتور اصلی نیز برای آینده بدون سیم‌کارت آماده می‌شوند. WSJ به ما یادآوری کرد که با آیفون 13 سال گذشته، اپل استفاده از سیم‌کارت‌های فیزیکی در جعبه را متوقف کرد، درحالی‌که برخی از سازندگان اندرویدی حال‌حاضر حتی از سیم‌کارت‌های فیزیکی پشتیبانی نمی‌کنند.

اپل با عرضه‌ی آیفون XS زمینه را برای آوردن فناوری eSIM به گوشی‌های خود فراهم کرد. اکنون با آیفون ۱۳، این شرکت به شما اجازه می‌دهد تا از دو سیم کارت eSIM به طور هم‌زمان استفاده کنید و این مقوله به این معنی است که حتی برای داشتن چندین خط نیازی به استفاده از سیم کارت فیزیکی ندارید. این بار نیز شایعات متعددی در مورد پشیتبانی از فناوری eSIM و حذف درگاه فیزیکی سیم‌ کارت در سری آیفون ۱۴ مطرح شده است.

همچنین ممکن است اپل آیفون‌های بدون درگاه فیزیکی سیم‌ کارت را در بازارهای خاصی عرضه کند. استفاده از فناوری eSIM در کشورهای مختلف شرایط گوناگونی دارد؛ در بعضی‌ از کشور‌ها از این نوع سیم‌ کارت استفاده می‌شود و در دیگر کشور‌ها استفاده از این فناوری رایج نشده است. باید صبر کرد و دید که در آینده چه اخبار دیگری در این مورد منتشر می‌شود.