اعلام برنامه‌های هفته ملی مهارت


اعلام برنامه‌های هفته ملی مهارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برنامه‌های هفته ملی مهارت (۳۱ تیر تا ۶ مرداد، هفته منتهی به «ششم مرداد ماه؛ روز ملی آموزش‌های فنی و حرفه ای») را اعلام کرد.آقای محمد جواد جامه...

اعلام برنامه‌های هفته ملی مهارتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برنامه‌های هفته ملی مهارت (۳۱ تیر تا ۶ مرداد، هفته منتهی به «ششم مرداد ماه؛ روز ملی آموزش‌های فنی و حرفه ای») را اعلام کرد.
آقای محمد جواد جامه بزرگی، گفت: امسال که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» نام گرفته است، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی اصلی ارائه آموزش‌های مهارتی، «جامعه محوری مهارت» را رویکرد اصلی خود در سال ۱۴۰۱ قرار داده است.
وی این هفته را فرصتی ارزشمند برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای تجمیع فرصت‌ها و جلب توجه جامعه فعال به ارزش مهارت با حداکثرسازی نقش گروه‌های مرجع، نخبه و جریان سازِ دارای موقعیت تأثیرگذار دانست.
آقای جامه بزرگی گفت: هفته ملی مهارت، هفته معرفی جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تجلی جریان سازی مهارت است و همه اعضای خانواده بزرگ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در بخش دولتی و خصوصی باید خود را مسئول حضور در این رویداد مهم دانسته و در هر عرصه‌ای که می‌توانند به عنوان خادمین مهارت آموزی بهترین تعریف را برای فرهنگ مهارت آموزی به جامعه منعکس کنند.
وی افزود: از این رو اجرای گسترده و هدفمند برنامه‌های فرهنگی، ترویجی، رسانه‌ای و اطلاع رسانی در روز‌های هفته ملی مهارت با بهره مندی از ظرفیت هم افزایی و اجماع ملی، ارزش مهارت را از نظر نگرش و برنامه ریزی در سطوح و بخش‌های مختلف ارتقاء می‌دهد.
آقای جامه بزرگی تعامل با اصحاب رسانه ها، همکاری و هماهنگی با صداوسیمای استان ها، حضور فعال همکاران و خانواده ایشال در ترویج و گسترش فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی با هدف ارتقاء توجه به ارزش مهارت با شعار «هر همکار، یک تریبون مهارت»، برگزاری مسابقات خلق ایده فرهنگ سازی مهارت برای همکاران و خانواده آنان در قالب نماهنگ مهارتی، شعر، نقاشی وعکاسی را از مهمترین برنامه‌های این هفته برشمرد.
به گفته رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، برگزاری جشنواره لباس همسان مهارتی، مسابقه شب شعر مهارتی، نقش آفرینی مربیان در ترغیب مهارت آموختگان، برگزاری نشست با نمایندگان و اعضای کانون‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد، برنامه ریزی برای دیدار و نشست با نمایندگان مجلس، دعوت از نمایندگان مجلس برای بازدید از مراکز آموزشی، مکاتبه با استانداران مبنی بر تشکیل جلسه شورای مهارت، مکاتبه با ائمه جماعات استان برای سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری نشست‌های خبری، تور‌های رسانه‌ای، برپایی نمایشگاه، جشنواره با رویکرد شناسایی و تقدیر از فعالان، پیشکسوتان، خیرین و سفیران مهارت، از دیگر برنامه‌های این هفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس کاظم صدیقی در آغوش وزیر فرهنگ