در سایه نیاز اروپا برای تأمین جایگزین نفت و گاز روسیه، لبنان در برابر فرصتی تاریخی است


در سایه نیاز اروپا برای تأمین جایگزین نفت و گاز روسیه، لبنان در برابر فرصتی تاریخی است

دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه‌ای به عقب نشینی نیرو‌های رژیم صهیونیستی از مناطق تحت اشغال خود سخن گفت.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه‌ای تحت عنوان «حوار الاربعین» (گفت و گوی [سال] چهلم) با شبکه المیادین، به آغاز بازدارندگی و عقب نشینی نیرو‌های رژیم صهیونیستی از مناطق تحت اشغال سخن گفت.

بازدارندگی از سال ۱۹۸۵ آغاز شد

وی گفت: آغاز بازدارندگی از سال ۱۹۸۵ آغاز شد؛ زمانی که دشمن اسرائیلی مجبور شد زودتر از بسیاری از مناطق تحت اشغال خود عقب نشینی کند.

وی در ادامه افزود: دشمن برای جلوگیری از ورود نیرو‌های مقاومت به فلسطین، با «نوار مرزی» به منزله کمربندی امنیتی برخورد کرد و از همانجا بازدارندگی آغاز شد.

او در ادامه افزود: بازدارندگی، در آن زمان، دستاورد تمام جنبش‌های مقاومت بود که عملیات‌های شهادت طلبانه انجام می‌دادند و تنها به حزب الله مرتبط نبود. مرحله دوم بازدارندگی از طریق مقاومت در روستا‌های حاضر در خط مقدم آغاز شد تا سال ۱۹۹۳ مه مرحله سوم آغاز گردید.

دشمن متوجه شده هرگونه اقدام علیه لبنان با پاسخ روبرو خواهد شد

دبیرکل حزب الله لبنان در اداکه گفت: از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ سطح بالایی از بازدارندگی به دست آمد. تفاهم آوریل ۱۹۹۶ پیروزی را در سال ۲۰۰۰ تثبیت کرد. در آن زمان بازدارندگی چندین عنوان داشت؛ از جمله این عناوین، جلوگیری از بمباران اهداف غیرنظامی توسط اشغالگران بدون اینکه پاسخی داده شود.

او همچنین گفت: در نتیجه جنگ سی و سه روزه، دشمن متوجه شد رویارویی با مقاومت امری خطرناک است و ظرفیت مقاومت در مرز‌ها از رویارویی بیشتر است. از زمان جنگ سی و سه روزه تا به امروز، دشمن اسرائیلی متوجه شده است که هرگونه اقدام علیه لبنان با پاسخ روبرو خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: دشمن به عملیات‌هایی متوسل می‌شود که اثری از خود برجای نمی‌گذارد. از سال ۲۰۰۶ تا به امروز، دشمن جرات هیچ اقدامی علیه لبنان را نداشته است.

در سایه نیاز اروپا برای تأمین جایگزین نفت و گاز روسیه، لبنان در برابر فرصتی تاریخی است

سید حسن نصرالله با اشاره به میدان گازی کاریش گفت: لبنان اکنون در سایه نیاز اروپا برای تأمین جایگزین نفت و گاز روسیه، در برابر فرصتی تاریخی قرار دارد. بایدن برای گاز و نفت به منطقه آمد و میزان اضافه‌ای که عربستان و امارات می‌توانند ارائه کنند، نیاز اروپا را برطرف نخواهد کرد.
او در ادامه افزود: آمریکا و اروپا نیازمند نفت و گاز هستند و اسرائیل به عنوان فرصت به این مسأله نگاه می‌کند. بایدن خواهان جنگ در منطقه نیست و این فرصتی است که ما برای نفت خود فشار بیاوریم. موضوع کاریش و قنا نیست، بلکه همه میادین نفت و گازی است که «اسرائیل» در آب‌های فلسطین در ازای حقوق لبنان غارت کرده است. مورد بحث، موضوع میادین کاریش و قنا نیست، بلکه همه میادین نفتی و گازی است که «اسرائیل» در آب‌های فلسطین در ازای حقوق لبنان غارت کرده است. آمریکایی‌ها لبنان را در گرداب مذاکرات فرو بردند در حالی که «اسرائیل» چاه حفر می‌کرد، به دنبال گاز بوده و خود را برای استخراج آماده می‌کند.

در حال تکمیل ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی