اهدای مجموعه کتاب‌های زندگی و سخنان امام علی(ع) به کتابخانه اسلامی اسپانیا


اهدای مجموعه کتاب‌های زندگی و سخنان امام علی(ع) به کتابخانه اسلامی اسپانیا

مجموعه کتاب‌های زندگی و سخنان امام علی(ع) از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا به کتابخانه اسلامی این کشور اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدمهدی احمدی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا با حضور در محل کتابخانه اسلامی اسپانیا با مسئولان این کتابخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، شماری از کتاب‌های مرتبط با موضوعیت زندگی و سخنان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) به زبان اسپانیایی به کتابخانه اسلامی اسپانیا اهدا شد.
احمدی به تشریح اهمیت عید سعید غدیر در نزد شیعیان پرداخت و بیان کرد: این روز، روز بسیار مهمی برای مسلمانان و به خصوص شیعیان است. در این روز، امام علی(ع) از سوی پیامبر اسلام به عنوان جانشین به مسلمانان معرفی شد.
رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا با اشاره به بستر تاریخی این رخداد عظیم اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام در سال آخر عمر مبارک خود پس از برگشت از مکه و انجام حجه الوداع در مکانی به نام غدیر خم به همه کاروان‌های همراه دستور توقف داد و سپس از آنها پرسید آیا من به شما از خودتان اولی و سزاوارتر نیستم و همگان یک صدا جواب می‌دهند که چرا چنین است. سپس پیامبر(ص) به آنها فرمود پس بدانید هر که من مولای او هستم این علی مولای اوست.
وی ادامه داد:‌ بدین ترتیب، پیامبر اکرم(ص) امیرالمؤمنین علی(ع) را به عنوان جانشنین خود معرفی کرد و روز عید غدیر خم، روز امامت و ولایت علی (ع) نامگذاری شد که برای ما روز بسیار بزرگی است.
احمدی افزود: من با جورج جرداق مسیحی که از نویسندگان سرشناس لبنانی است و کتاب‌هایی درباره شخصیت حضرت علی(ع) نوشته است، صحبت می‌کردم. از او پرسیدم چرا درباره علی کتاب نوشته‌ای در صورتی که شخصیت‌های بزرگ کم نیستند. او گفت چون علی انسانی بود که حتی نسبت به دشمن خود نیز ظلم نمی‌کرد.
رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا در ادامه سخنانش،‌ مجموعه کتابی درباره زندگی و سخنان حضرت امیر المؤمنین(ع) را که به زبان اسپانیایی ترجمه شده است به مناسبت فرارسیدن عید غدیر به خانم لوئیسا مورا ویارخو، رئیس کتابخانه اسلامی اسپانیا اهدا کرد.
وی تصریح کرد: این کتاب‌ها تنها بخشی از آثاری است که درباره شخصیت و کلام علی(ع) نوشته شده و از آنجایی که به اسپانیایی ترجمه شده، امروز آن را به آرشیو کتابخانه اسلامی اسپانیا اهدا می‌کنیم تا محققان در مطالعات خود از آن استفاده کنند و منابع شیعی بیشتری در دسترس افراد باشد.
خانم مورا ویارخو نیز ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا از اهدای کتاب، گفت: این کتاب‌ها برای ما اهمیت زیادی دارد چرا که نمی‌توان آنها را به راحتی تهیه کرد و چنین منابع با ارزشی در هیچ کتابفروشی در کشور اسپانیا یافت نمی‌شود.
وی افزود: درست است که ما خریدهای زیادی برای افزودن به منابع کتابخانه می‌کنیم اما بخش عمده‌ای از مخزن کتابخانه را کتاب‌های اهدایی افراد مختلف تشکیل می‌دهد و امروز این کتاب‌های مربوط به تاریخ تشیع و سخنان علی(ع) نیز به مجموعه‌ای که داریم افزوده می‌شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه