رسانه‌های بیگانه حجاب را سیاسی جلوه می‌دهند


رسانه‌های بیگانه حجاب را سیاسی جلوه می‌دهند

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: این‌ها سعی دارند پروژه حجاب را سیاسی کرده و در تقابل با نظام سیاسی وارد عمل شوند.

محمدمهدی اسماعیلی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار رادیو گفتگو، لزوم اجرای یک رویکردِ فرهنگی در بحث عفاف و حجاب را متذکر شد و گفت: صد‌ها اقدام خوب در طول این دوره انجام دادیم؛ بی آن که وارد حاشیه شویم و به دوقطبی‌سازی در جامعه دامن بزنیم.

وی با اعتقاد بر این که مردم و خانواده‌های ایرانی عفیف بوده و به رعایت چارچوب‌های اخلاقی، شرعی و قانونی مقید هستند، افزود: نباید استثنا و برخی موارد را به کل جامعه تعمیم دهیم.

اسماعیلی با اعتقاد بر این که شبکه‌های سازمان‌یافته قصد دارند مروج بی‌اخلاقی در جامعه ما باشند، خاطرنشان کرد: عموم مردم نسبت به [حجاب]حسی خوب دارند؛ چون این مقوله به هویت تاریخی ما بازمی‌گردد. ما نیز خود را موظف می‌دانیم در همین مسیر تاریخی حرکت کنیم؛ هم اکنون در نمایشگاه بین‌المللی ۲۶ استان و ده‌ها مجموعه خصوصی محصولات خود را ارائه دادند و مردم نیز قدرت انتخاب دارند.

وی با این موضع‌گیری که در دولت دنبالِ جامعه‌ای عفیف و اخلاق‌مدار هستیم، به کلیدواژه "زیست عفیفانه" اشاره کرد و گفت: شعار دولت همین مسئله است و در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز گزارشی در این باره ارائه دادیم. بنای ما این نیست که شعار را دوقطبی کنیم و می‌خواهیم بر مبنای اخلاق و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی حرکت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به این که رسانه‌های بیگانه موضوع "حجاب" را در جامعه ما سیاسی کرده‌اند، گفت: این‌ها سعی دارند این پروژه را سیاسی کرده و در تقابل با نظام سیاسیِ وارد عمل شوند.

اسماعیلی با این ادعا که نظام سیاسی ما برآمده از مردم است، گفت: طبیعی است که وقتی می‌خواهند پشت نظام را از پشتیبانی مردم خالی کنند، از پروژه‌های سیاسی بهره ببرند تا ایجاد گسل شود، ولی ما نباید بازی آن‌ها شویم.

وی درعین‌حال تأکید کرد که باید داشته‌های غنی خود را به رخ جهانیان بکشانیم و بانوان و مردانِ عفیف ما در این زمینه [الگو هستند]و لذا ین ارزش‌های مهم فرهنگی تاریخی را باید نمایان سازیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی