قیمت خرید خرما شاهانی درجه یک + خواص خرما شاهانی خشک


قیمت خرید خرما شاهانی درجه یک + خواص خرما شاهانی خشک

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، میزان صادرات سالانه خرمای شاهانی و خرما مضافتی بم در ایران با توجه به تولید بالای آن رو به به افزایش است، به طور کلی کشور ایران از جمله چند کشور برتر در صادرات سالانه انواع خرما به خصوص خرما شاهانی می باشد که از...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، میزان صادرات سالانه خرمای شاهانی و خرما مضافتی بم در ایران با توجه به تولید بالای آن رو به به افزایش است، به طور کلی کشور ایران از جمله چند کشور برتر در صادرات سالانه انواع خرما به خصوص خرما شاهانی می باشد که از جمله خرماهای نیمه خشک می باشد و نحوه ی انبار داری آسان آن، باعث توجه صادر کنندگان انواع خرما به این نوع از خرما است.

قیمت خرید خرما شاهانی درجه یک + خواص خرما شاهانی خشک

از دیگر عوامل موثر در کیفیت خرما شاهانی درجه یک، نحو‌ه‌ی انبار‌ داری و ذخیره سازی آن است، خرما به مدت 6 ماه در محیط با دمای خنک قابل نگه داری است، پس توجه به این نکته می توان باعث ماندگاری بالای آن شد و از پلاسیدگی آن، هنگامی که به دست مشتری می رسد جلوگیری کرد. نوع خرما و نژاد مورد نظر در خرما نیز از دیگر عوامل موثر در کیفیت آن است که خرما های ایرانی و عربی از جمله خرما های با کیفیت هستند که دانه درشت و گوشت دار بودن، از نشانه های کیفیت بالای آن می باشد.

خواص خرما شاهانی
با توجه به خواصی که خرما شاهانی دارد، کسانی که از درد معده رنج می برند و نمی توانند خرما مصرف کنند این نوع خرما به علت دارا بودن فیبر زیاد برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.
و دیگر خواص خرما شاهانی شامل: کمک به کاهش وزن، کاهش فشار خون، درمان مشکلات تنفسی و گوارشی، پیشگیری از سرطان روده، پیشگیری از کم خونی و پیشگیری از سکته قلبی می شود؛ با خوردن خرما شاهانی سیستم ایمنی بدن خود را قوی کنید و از ورود امراض مختلف به بدن خود جلوگیری کنید.

قیمت خرید خرما شاهانی درجه یک + خواص خرما شاهانی خشک

در مورد خواص خرما شاهانی باید بدانید که اگر آن را در کنار صبحانه ی خود میل کنید در طول روز سرحال و شاداب می شوید و میتوانید از شیره خرما شاهانی هم استفاده کنید؛ برای تهیه شیره خرما باید اول خرما ها را خوب شسته و هسته ی آن ها را جدا می کنیم سپس آن ها را درون آب جوش بریزید بعد از ماندن در آب جوش، آن ها را روی شعله گذاشته و تا زمان نرم شدن خرما پخت را ادامه می دهیم.

زمانی که خرما ها نرم شدند، آن ها را درون توری ریخته تا شیره ی خرما را از پوسته جدا کنیم و بعد از جدا کردن شیره مجددا روی شعله گذاشته تا شیره غلیظ شود؛ فقط نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که باید خیلی مراقب باشید تا ته نگیرید و نسوزد زیرا شیره تلخ می شود و طعم و خواص خود را از دست خواهد داد.
خواص شیره ی خرما شامل: شیره خرما از بین برنده ی چربی ها غیر مفید بوده و بر خلاف دیگر شیره ها که به علت گرمی دچار جوش زیر پوستی می شوند اینگونه نخواهد بود و حتی باعث صاف شدن پوست خواهد شد؛ شیره خرما باعث رشد مو ها شده و از ریزش مو ها جلوگیری می کند؛ کسانی که از ضعیف بودن چشم رنج می برند روزانه یک قاشق شیره خرما میل نمایند.

خرید خرما شاهانی خشک
درخت نخل یکی از زیباترین درختان که میوی با ارزشی را به تمام دنیا عرضه میکند به نام خرما که خرید محصول این درخت به ویژه خرما شاهانی به صورت خشک شده مشتری های فراوانی دارد. خرما دارای مشخصات تغزیه ای فوق العاده ای هست که آن را صدر جدول میوه های خشک شده قرار می دهد بیشترین چیزی که در خرما وجود دارد کربوهیدارت هست و مقدار کمی دارای پروتوین است و دارای فیبر و ویتامین های فروانی است. انرژی خرما 277 گرم است کربوهیدارات همین طور که گفتیم هفتاد گرم است خرما دارای زیادی آنتی اکسیدان است که مهم ترین مزایای سلامتی است خرما خشک به دلیل خشک بودن دارای کالری زیادی دارد خرما خشک مخصوصا خرما شاهانی دارای:

قیمت خرید خرما شاهانی درجه یک + خواص خرما شاهانی خشک

خرما خشک در ارتقا مغز بسیار موثر است و باعث کاهش مارکر های مغزی می شود و تحقیقات و آزمایش ها در دانشگاه های انگلستان روی موش های آزمایشگاهی نشنان داده خرما باعث می شود روی ایجاد پلاکت مغز تاثییر گذار هست. در خرید خرما شاهانی خشک باید بدانید وقتی پلاکت ها زیاد می شود باعث مرگ سلول ها می شود و این اتفاق باعث بیماری آلزامیر می شود. با این حال برای نقش خرما در سلامتی مطالعات انسانی دیگری انجام شده که این قصه را به اثبات می رساند. خرما در کاهش درد بارداری بسیار مفید است و خوردن خرما در هفته های اخر بارداری باعث می شود اتساع دهانه رحم کم شود و درد در زمان زایمان کمتر شود. احتمال قوی یکی از دلایلی که باعث می شود خرما خشک نقش مهمی در کاهش درد زایمان داشته باشد به خاطر ترکیبات عالی این محصول است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آرامش نسبی پس از اصلاح بند‌ دردسرساز