انتقال دو بیمار ایرانی از بیمارستان های عربستان به تهران


انتقال دو بیمار ایرانی از بیمارستان های عربستان به تهران

دو زائر تهرانی و قمی که در بیمارستان های سعودی بستری و تحت درمان بودند به تهران منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رئیس بیمارستان مکه از انتقال دو زائرایرانی که در بیمارستان های ملک فیصل و النور مکه بستری بوده و تحت درمان قرار داشتند به تهران خبر داد.

دکتر طاهر درودی مدیر عملیات بهداشتی و درمانی حج 1401 با اشاره به اینکه این دو زائر خانم و از استان های تهران و قم به سرزمین وحی مشرف شده بودند، گفت: با انجام آخرین هماهنگی ها این دو بیمار با تیم پزشکی و تجهیزات و آمبولانس مجهز روز دوشنبه(3 مرداد ماه) به فرودگاه جده اعزام شدند و با پرواز هواپیمایی ایران ایر به کشور انتقال یافتند.

دکتر درودی با اشاره به اینکه درحال حاضر در بیمارستان های سعودی و بیمارستان جمعیت هلال احمر درمکه بیماری بستری نیست، افزود: فعالیت هیئت پزشکی حج و زیارت تا خروج کامل کاروان های زائران ایرانی از عربستان ادامه خواهد داشت.


وی افزود: از ابتدای عملیات حج تاکنون 460 نفر در بیمارستان مکه بستری شده و تحت درمان قرار گرفتند.


مدیرعملیات بهداشتی و درمانی حج 1401 همچنین خدمات مختلف ارائه شده به زائران ایرانی در مراکز درمانی مدینه منوره و مکه مکرمه از شروع عملیات حج امسال تاکنون را 212928 مورد اعلام کرد.


بگفته وی تعداد ویزیت ها در مطب های مجموعه های هتلی و مراکز درمانی مکه و مدینه 71795 مورد و تعداد ویزیت های تخصصی نیز 14000 مورد بوده است.


وی تعداد خدمات پاراکلینیکی، پرستاری، مددکاری و امداد و انتقال را نیز به ترتیب 8972، 35022 و 2809 مورد ذکر کرد و گفت: 203 مورد سونوگرافی و 429 مورد رادیولوژی و 6412 مورد آزمایش در بیمارستان مکه در حج امسال انجام شده و واحد داندانپزشکی نیز به زائران خدمات ارائه داده است.


بگفته وی تعداد فوتی های حج امسال تاکنون سه نفر، دو زن و یک مرد می باشد که نسبت به حج های قبل کاهش یافته است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز