کاهش قیمت طلا در هفته نخست مردادماه


کاهش قیمت طلا در هفته نخست مردادماه

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا؛ «محمد کشتی آرای» روز (جمعه) در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته گذشته اظهارداشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا تا روز چهارشنبه سیر نزولی داشت و به یکباره در این روز با 19 دلار افزایش همراه بود و در...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا؛ «محمد کشتی آرای» روز (جمعه) در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته گذشته اظهارداشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا تا روز چهارشنبه سیر نزولی داشت و به یکباره در این روز با 19 دلار افزایش همراه بود و در آخرین معاملات روز پنجشنبه به یک هزار و 747 دلار رسید.

به گفته وی، نرخ ارز در طول هفته از ثبات خوبی برخوردار بود و حتی می‌توان گفت کاهش هم داشته است.

کشتی‌آرای بیان کرد: دو عامل موثر بر قیمت طلا یعنی نرخ ارز و بهای انس جهانی در مجموع سیر نزولی داشت و معاملات به دلیل نزدیکی به ایام ماه محرم با کمی کاهش همراه بود و قیمت‌ها نوسان زیادی نداشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: مدیریت کنترل بازار ارز توسط بانک مرکزی عامل مهمی در تثبیت نرخ ارز در ماه‌های گذشته بود.

وی گفت: قیمت انس جهانی در آخرین معاملات روز گذشته نسبت به ابتدای هفته 19 دلار، نقره نیز یک دلار افزایش یافت. قیمت هر مثقال طلای آب شده و هر گرم طلای 18 عیار نیز تغییری نسبت به ابتدای هفته نداشت.

کشتی آرای ادامه داد: سکه طرح قدیم 50 هزار تومان کاهش هفتگی، سکه طرح جدید 60 هزار تومان افزایش هفتگی، نیم سکه و ربع سکه هرکدام با20 هزار تومان افزایش هفتگی، سکه‌های یک گرمی بدون تغییر داد و ستد می‌شد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارداشت: نکته قابل توجه در هفته گذشته این است که حباب سکه در حال کاهش است و در هفته گذشته به طور متوسط 100 هزار تومان کاهش حباب سکه را داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم از روز شنبه انواع سکه با کاهش حباب همراه باشند و با توجه به شرایط جهانی اقتصاد بهای جهانی طلا و ارز تغییری نخواهد داشت و در مقابل حباب سکه کاهش یابد.

وی گفت: در این روزها سرمایه‌گذاری در بخش طلا به شدت کاهش یافته است و بازارهای دیگر مثل بورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی به دلیل تثبیت و بهتر شدن شرایط اقتصادی جاذبه بیشتری داشته است و سرمایه‌گذاری در بخش طلا و سکه در حال کاهش است.


منتخب امروز


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟