فیلم گفتگوی اختصاصی با شاهدان گروگانگیری آجودانیه! / گروگانها به ما چه گفتند؟! / ببینید


فیلم گفتگوی اختصاصی با شاهدان گروگانگیری آجودانیه! / گروگانها به ما چه گفتند؟! / ببینید

حوادث رکنا: گزارش کامل ماجرای گروگانگیری در آجودانیه رادر این گزارش بخوانید.

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، در محله آجودانیه تهران سکوت و آرامش حکمفرماست.وارد یک کوچه خلوت می شویم که پرنده هم در آن پر نمی زند.جایی است که می گویند شب گذشته در آن یک گروگانگیری وحشت آور اتفاق افتاد و اهالی محل سه ساعت دلهره آور را تجربه کردند.

حالا اما خبری از تشنج و اضطراب نیست، چون بعد از سه ساعت ماموران پلیس موفق به دستگیری مرد گروگانگیر و همدستش شدند.

ماجرا از این قرار بود که ساعت ۵ عصر دیروز ،ماموران پلیس گشت شمال تهران به خودرو ۲۰۶ در یک خیابان حوالی آجودانیه مشکوک شدند.

سرنشینان این خودرو زن و مرد جوانی بودند که پلیس به آنها دستور ایست داد اما آنها با تیراندازی به سمت ماموران اقدام به فرار کردند.متقابلا پلیس هم به سمت خودرو تیراندازی کرده و سعی کرد خودرو را متوقف کند.

عملیات تعقیب و گریز آغاز شد و خودرو وارد یکی از،فرعی آجودانیه شد.همان موقع در یک ساختمان ۵ طبقه باز شد که خودرو وارد آن شد.

مرد مسلح وارد آپارتمان طبقه سوم شده و زن و مرد حدودا ۶۰ ساله و مرد جوان ۲۰ ساله را گروگان گرفت تا با ایجاد تهدید جانی برای آنها ،خود را از مهلکه خلاص کند.ماموران در تعقیب او وارد ساختمان شدند که در تیراندازی داخل راه پله پای یکی از همسایه ها نیز آسیب دید.

بلافاصله سردار رحیمی ،رئیس پلیس پایتخت به همراه سردار هداوند در محل حضور پیدا کردند و در یک مذاکره سه ساعته تلاش کردند مرد مسلح را متقاعد به تسلیم شدن کنند که وی نپذیرفت.

در آخر مرد صاحبخانه از لحظه ای غفلت مرد مسلح استفاده کرده و به وی حمله کرد که در همان لحظه ماموران نوپو وارد عمل شدند و متهم را خلع سلاح و دستگیر کردند.

سردار رحیمی ضمن توضیح این خبر در آخر افزود:در حال حاضر حال گروگان ها خوب است و معاون دادستان برای رسیدگی قضایی به موضوع در محل حضور دارد.

در میان گروگان ها دختربچه نبود

مقابل خانه ای قرار داریم که شب قبل در آن گروگانگیری رخ داده است.زنگ واحد سوم را می زنیم و صدای خانمی از پشت آیفون می شویم.او یکی از گروگان های شب گذشته است اما به خاطر تجربه سه ساعت دلهره آور صحبت کردن در مورد آن لحظات برایش سخت است.

شاید در هر ثانیه که بر او گذشته، رسیدن به لحظه رهایی که بتواند بی دغدغه در خانه اش باشد و با کسی گپ بزند برایش رویا بود.به گفتن تنها جمله بسنده می کند:«من 58 سال دارم.به همراه پسر 23 ساله ام و همسرم در خانه بودیم که حادثه گروگان گیری اتفاق افتاد.بچه خردسال در خانه مان نبود، اما همسایه طبقه پایین ما فرزند خردسالی دارد که در خانه خودشان بود.»

ا زاو در مورد جزئیات حادثه می پرسم که استناد می کند به گزارش هایی که قبلا منتشر شد و می گوید تداعی حادثه برایش خوشایند نیستو

روایت همسایه ها از لحظات دلهره آور گروگانگیری

همسایه دیوار به دیوار این خانه خانم جوانی است که در مورد لحظات حادثه می گوید:«عصر بود که صدای تیراندازی و جیغ یک خانم را شنیدم و خیلی وحشت کردم.پنجره ها را می بستم و سعی می کردم خونسردی خودم را حفظ کنم تا دختر خردسالم متوجه ترس و اضطراب ما نشود.»

خبر وجود یک دختر بچه در میان گروگان ها، باعث تشویش اذهان عمومی شده است:«در آن لحظات دلهره بدی داشتم.حتما حال گروگان ها خیلی بد بود.من که دختر بچه کوچک دارم تمام تلاشم این بود که متوجه ترس نشود.وقتی شنیدم در میان گروگان ها یک دختر بچه هم بوده خیلی متاثر شدم.چون پاک شدن این حادثه از روان افراد بزرگسال هم سخت است چه برسد به دختر بچه!»

یکی دیگر از همسایه ها مرد جوانی است که خانه شان روبروی محل حادثه است.او می گوید:«با صدای تیراندازی و وارد کوچه شدیم و وقتی متوجه ماجرای گروگان گیری شدیم، باز به خانه مان برگشتیم.چند ساعت در خانه بودیم و بعد از اینکه مشخص شد گروگانگیران دستگیر شدند، به خیابان امدین که ازدحام زیادی شده بود.»

یک نفر دیگر در حال عبور از کوچه است که همسایه کوچه پشتی است.او هم روایت را همانطور که در اخبار خوانده بازگو می کند.اما می گوید صدای تیراندازی را شنیده و آوازه همهمه دیروز به گوش همه اهالی محل رسیده است.»

ادعای عجیب گروگانگیر در اولین بازجویی

مرد گروگانگیر که کارمند یک شرکت است، امروز در اولین جلسه بازجویی، ادعای عجیبی مطرح کرد و در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران به ریاست قاضی عظیم سهرابی گفت: «از مدتی قبل با گروگان ها بر سر مسائل شخصی اختلاف داشتم.برای همین اسلحه ای تهدید کرده بودم و می خواستم با تهدید اسلحه وارد گفتگو شوم. وقتی وارد حیاط شدیم، قصد استفاده از اسلحه را نداشتم اما درگیری که بالا گرفت اسلحه کشیدم.بعد پای پلیس وسط آمد و من برای رهایی از مهلکه در عرض 3 ساعت 6 گلوله شلیک کردم.»

بنا بر این گزارش، رسیدگی به این پرونده در جریان قضایی ادامه دارد.


حجم ویدیو: 151.28M | مدت زمان ویدیو: 00:05:15

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل