تهران با گریه بر سیدالشهدا(ع) از بلاهای سنگین حفظ شده است


تهران با گریه بر سیدالشهدا(ع) از بلاهای سنگین حفظ شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: تهران در معرض انواع بلاهای بسیار سنگین است اما چون برای امام حسین(ع) جلسات گریه را برگزار می‌کنند بلاها نازل نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد اخلاق به مناسبت ماه محرم در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند از زمان آدم تا خاتم یک دین بیشتر از اسلام یا به تعبیر دیگر صراط مستقیم ارائه نکرده است، خداوند در قرآن کریم دین را به صورت مفرد بیان کرده است یعنی یک دین وجود دارد و آن اسلام است.

وی با بیان اینکه هر روزگاری به تناسب زیاد شدن جمعیت قانونی بر دین الهی اضافه شد. عنوان کرد: اصل دین ترکیبی از اعتقادات صحیح، عمل صالح و اخلاق حسنه است، کل فقه و معارف الهی بر همین سه محور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به علت وجود دین، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم اعلام کرده است راضی نیست حتی یک نفر در دنیا و آخرت جهنمی شود به همین دلیل دین را برای انسان‌ها قرار داده است.

استاد اخلاق با بیان اینکه دین عین عشق و محبت الهی نسبت به بندگان خود است، اظهار کرد: وزن ما بدون دین با سایر حیوانات یکی است. خداوند در قرآن می‌فرماید کسی که دین الهی را نمی‌خواهد همچون حیوانات است.

وی با بیان اینکه ملاک شناخت درست دین اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) است، ابراز کرد: اهل بیت(ع) همچون کشتی نوح هستند که مردم زمان خود را نجات می‌دهند اگر کسی به این کشتی سوار شود در طوفان‌های شهوات، غرایز، عقاید پست، امیال و افکار ابلیسی و وسوسه‌های شیطانی غرق نمی شود. هرکس کنار بگیرد همچون مردم زمان نوح غرق خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در دنیا دو نوع گریه ارزش دارد یکی گریه برای خشیت الهی و گریه دیگر برای امام حسین(ع) است، گفت: گریه حقیقتی از حقایق دین الهی است، گریه بر اباعبدالله(ع) عام و برای تمام ظاهر و باطن هستی است. قبل و پس از عاشورا چیزی در این عالم نبوده و نیست و نخواهد بود که بر اباعبدالله(ع) گریه نکرده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: گاهی اهل‌بیت(ع) در گریه بر اباعبدالله(ع) بی حال می‌شدند. کسی که گریه را انکار می‌کند چیزی از دین، خود، خدا و انبیا الهی را نفهمیده است. سخنان انکارکنندگان گریه را صهیونیست‌ها پخش می‌کنند. برخی هم در درون کشور با گریه مخالف هستند و بر شیعه از پشت خنجر می‌زنند.

وی ادامه داد: تهران در معرض انواع بلاهای بسیار سنگین است اما چون برای امام حسین(ع) جلسات گریه را برگزار می‌کنند بلاها نازل نمی‌شوند. همین گریه کن‌ها دین را حفظ کردند.

این استاد اخلاق با استناد به روایتی از پیامبر(ص) عنوان کرد: حضرت می فرماید خوش به حال چهره‌ای که خداوند به او نگاه می‌کند در حالی که برای گناه خود گریه می‌کند. هفت نفر در قیامت در سایه عرش الهی قرار می‌گیرد یکی از آنها کسی است که از ترس خداوند اشک می‌ریزد، خداوند از همه وحشت‌های قیامت به او امنیت می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند امام حسین(ع) کسی است که همه آسمانها و زمین و حتی حیوانات وحشی برای مصیبت او گریه می‌کنند. در هر مصیبتی تنها بر امام حسین(ع) گریه کنید که پاداش عظیم نصیب شما شود.

پایان پیام/487

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !