ابا عبدالله الحسین (ع) عاشق وابستگانش هست/ گریه و اشک چشم اسلحه فرد مومن


 ابا عبدالله الحسین (ع) عاشق وابستگانش هست/ گریه و اشک چشم اسلحه فرد مومن

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه عشق ابا عبدالله الحسین (ع) نسبت به وابستگان خود بسیار زیاد است، گفت: گریه و اشک چشم اسلحه فرد است و هوای نفس را نابود می‌کند که فرد مومن خود را به آمرزش، شفاعت و رحمت پروردگار عالم برساند.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد اخلاق در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) که در حسینیه برگزار شد، گفت: در قرآن کریم فقط دو کلمه نور و دین به صورت مفرد آمده است. کلمه نور از سوره بقره شروع شده تا آخر سوره قرآن مجید نیز وجود دارد. خداوند متعال ولی مومنان است آنها نیز عاشقانه ولایت او را پذیرفته اند که پروردگار عالم هم کلید دار دنیا و آخرت‌شان باشد.

وی ادامه داد: مومنان وجود مقدس خداوند متعال را قبول کرده‌اند و او بندگان مومن را از تاریکی بیرون می آورد و نور اخلاق، نور عبادت، نور قلب، نور خدمت و غیره به صورت یک نور کامل برای خود فرد متجلی می شود. نکته جالب این است که قرآن کریم این نور را ملک و مال انسان می‌داند که از خود فرد مومن تبدیل به خورشید شده و نور می دهد.

حجت الاسلام انصاریان با استناد به آیه از سوره حدید افزود: مومنان با نور خود حرکت می‌کنند همیشه نور همراهشان است در قیامت آنها فوض عظیم است؛ همچنین ائمه اطهار (ع) درباره پروردگار عالم می فرمایند؛ تمام جهان به ظاهر بزرگ اما همانند یک بال مگس در برابر خداوند متعال است زیرا او بی‌نهایت عظیم است.

این کارشناس مذهبی با استناد به روایتی از اهل بیت (ع) عنوان کرد: مومنان واقعی که همان حسینی‌های تاریخ هستند در روز قیامت قدم از قدم بر نمی‌دارند. آنها در دنیا به هر شکلی برای ابا عبدالله الحسین (ع) با گرفتن مراسم ، لباس سیاه پوشیدن، خرج کردن و غیره خدمت کردند، در قیامت بدون ابا عبدالله الحسین (ع) حرکت نمی‌کنند. آن بزرگوار نسبت به تمام وابستگانش عشق دارد و آنها هم به امام حسین (ع) عشق دارند.

وی ابراز کرد: ابا عبدالله الحسین (ع) بالاترین مقام شفاعت بعد از پیغمبر اسلام (ص) و امیر مومنان علی (ع) را دارد و نمی تواند بدون یک نفر وابسته به خودش به بهشت برود و قدم بر نمی دارد تا با تمامی وابستگانش حرکت کند.

حجت الاسلام انصاریان با اشاره به کلمه دین اظهار کرد: دین کلمه مفرد است و طبق روایات دین در پیشگاه خداوند متعال فقط یک دین است. در واقع هزاران دین در طول تاریخ بشریت وجود داشته و هم اکنون هم تعداد خیلی زیادی دین وجود دارد. در جوامع جهانی مجلاتی که درباره دین مطلب می نویسند بیان کردند که در کشور هندوستان فقط ١۵ میلیون دین بر مردم حاکم است. در اهل سنت ٧٢ دین و در مسیحیت ١٠٠ دین وجود دارد.

این استاد اخلاق ادامه داد: در این مجموعه دین‌ها فقط یک دین مال خداوند متعال است و آن اسلام نازل شده توسط پروردگار عالم که باید صد درصد تا قیامت سالم بماند. سلامت دین خداوند هم با امیر مومنان علی (ع) و ١١ فرزندش تضمین شده است که بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) حضرت علی (ع) حافظ دین نازل شده باشند.

وی افزود: حفظ اسلام حقیقی برای امیرمومنان امام علی (ع)، فرزندانش و اصحابش بسیار گران تمام شد؛ اما اسلام حقیقی را برای مردم بیان کردند و اسلام های اختراعی را نیز به مردم نشان دادند. .از زمان امام علی (ع) تا زمان امام عسگری (ع) اهل‌بیت(ع) دین خدا را در دنیا حاکم و حافظ بودند، خداوند متعال امام دوازدهم را غایب کرد تا در زمان مشخص ظهور کنند.

این استاد اخلاق اضافه کرد: امیرمومنان علی (ع) اصل دین است؛ در واقع حقیقت توحید، حقیقت قیامت، حقیقت دین و غیره امام علی (ع) است ابا عبدالله الحسین (ع) عاشق علی بود به همین خاطر اسامی فرزندانش را علی اکبر، علی اوسط و علی اصغر نامگذاری کرده بودند، در حقیقت خداوند متعال امیر مومنان علی (ع) و ١١ فرزندش را ضامن حفظ دین اسلام حقیقی قرار داده بود.

وی بیان کرد: بعد از غیبت امام زمان (عج) فقهای شیعه برای اسلام حقیقی تلاش زیادی کردند می توان به شیخ مفید، شیخ طوسی و غیره اشاره کرد. آنها به نیابت از امام عصر (عج) حوزه علمیه تشکیل دادند به طور مرتب حافظ دین اسلام تربیت کردند. در واقع دو منبع اسلام حقیقی قرآن کریم و اهل بیت (ع) هستند و برای شناخت دین اسلام باید از این دو منابع استفاده کرد.

وی ادامه داد: گریه یکی از مسایلی که جز دین خداوند است اگر آن را جدا کنیم دین ناقص می شود.گریه اسلحه فرد مومن است در جنگها با اسلحه کافر و دشمن کشته می شود اما با گریه و اشک چشم هوای نفس نابود شده تا فرد مومن خود را به آمرزش، شفاعت و رحمت پروردگار عالم برساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد؛ گریه دو نوع است یکی گریه برای خوف و ترس از خداوند متعال و دیگری گریه برای سیدالشهدا (ع) است. تمامی موجودات عالم بر ابا عبدالله الحسین (ع) گریه می کنند.

پایان پیام/487

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)