مدل‌های سه موتوره 1100 اسب بخاری تسلا امسال در اروپا عرضه می‌شوند


مدل‌های سه موتوره 1100 اسب بخاری تسلا امسال در اروپا عرضه می‌شوند

پس از حدود دو سال توقف فروش در بازار اروپا، مدل‌های سه موتوره و ۱،۱۰۰ اسب بخاری پلد تسلا مدل اس و مدل ایکس تا دسامبر امسال در اروپا عرضه می‌شوند.به گزارش اتوکار، تسلا نسخه‌های سه موتوره ۱،۱۰۰ اسب بخاری پلد (Plaid) تسلا مدل اس و مدل ایکس را در...

پس از حدود دو سال توقف فروش در بازار اروپا، مدل‌های سه موتوره و ۱،۱۰۰ اسب بخاری پلد تسلا مدل اس و مدل ایکس تا دسامبر امسال در اروپا عرضه می‌شوند.

مدل‌های سه موتوره 1100 اسب بخاری تسلا امسال در اروپا عرضه می‌شوند

به گزارش اتوکار، تسلا نسخه‌های سه موتوره ۱،۱۰۰ اسب بخاری پلد (Plaid) تسلا مدل اس و مدل ایکس را در پایان سال در اروپا عرضه می‌کند و این خودروها را برای اولین بار پس از نزدیک به دو سال در خارج از ایالات متحده به فروش می‌رساند.

خودروساز آمریکایی در ابتدا فروش بزرگترین مدل‌های خود را در سپتامبر ۲۰۲۱ متوقف کرده بود تا بر تعداد سفارشات معوقه برای مشتریان آمریکایی تمرکز کند و فقط تسلا مدل ۳ و تسلا مدل Y برای خرید باقی مانده بود.

در آن زمان، ایلان ماسک مشکلات جاری در تامین قطعات را مقصر دانست و از خریداران احتمالی مدل S و مدل X خواسته شد به جای آن پیش‌سفارش کنند.

هم‌اکنون این دو خودرو در اروپا به فروش می‌رسند، البته فقط در قالب مدل سطح بالای پلد و تحویل آن بین دسامبر ۲۰۲۲ تا فوریه ۲۰۲۳ است.

در ابتدا ادعا می‌شد که تسلا مدل اس پلد مسافتی بیش از ۸۳۶ کیلومتر (۵۲۰ مایل) را با یک‌بار شارژ می‌پیماید، ولی اکنون تایید شده است که شعاع حرکتی آن با یک‌بار شارژ به ۶۳۷ کیلومتر (حدود ۱۵ کیلومتر کمتر از نوع Dual Motor) می‌رسد و این رقم برای مدل پلد X حدود ۵۳۵ کیلومتر است.

مدل‌های سه موتوره 1100 اسب بخاری تسلا امسال در اروپا عرضه می‌شوند

مدل پلد S در ۱/۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، در حالی که مدل پلد X در ۲/۵ ثانیه به همین سرعت دست می‌یابد. حداکثر سرعت این دو مدل به ترتیب ۳۲۱ و ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

با این حال، قیمت آن‌ها ارزش چنین سرعتی را دارد. مدل پلد S با قیمت ۱۴۱،۵۹۳ دلار (۱۳۸,۹۹۰ یورو) و مدل پلد ایکس با قیمت ۱۴۴،۶۵۰ دلار (۱۴۱,۹۹۰ یورو) به خریداران فروخته می‌شود.

به گفته‌ی مسئولان تسلا، نسخه‌های استاندارد دو موتوره در سال آینده در اتحادیه اروپا به فروش خواهند رسید.

با این حال، علیرغم آماده شدن تحویل برای اروپا، تسلا به نشریه اتوکار گفته است که هیچ بازه زمانی برای فروش مجدد مدل‌ها در بریتانیا و همچنین عرضه نسخه پلد تایید نشده است. هنوز از مالکان احتمالی خواسته می‌شود تا خودروی الکتریکی مورد نظر خود را پیش خرید کنند.

مدل‌های سه موتوره 1100 اسب بخاری تسلا امسال در اروپا عرضه می‌شوند

وب‌سایت تسلا هم‌اکنون می‌گوید:

قیمت‌ها و گزینه‌ها با نزدیک شدن به تحویل نهایی مشخص می‌شوند.

قیمت کامل خودروها نیز هنوز برای بریتانیا تایید نشده و تنها مشخصات (مشابه مدل‌های اتحادیه اروپا) منتشر شده است.

برچسب ها

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر