اقامه نماز ظهر عاشورا و اهتمام به جهاد تبیین در بین بچه های مسجد مازندران


اقامه نماز ظهر عاشورا و اهتمام به جهاد تبیین در بین بچه های مسجد مازندران

اقامه نماز ظهر عاشورا در سایه مساجد و بچه مسجدی ها در حالی برگزار شد که محرم امسال بعد از ۲ سال کرونایی برنامه‌های ویژه در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی شد و اقامه نماز ظهر عاشورا، اهتمام به جهاد تبیین در بین بچه مسجدی‌های مازندران شد.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ مریم نظری/ بچه های مسجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد همچون همه سالها برای اقامه عزای حسینی از ابتدای محرم تاکنون جانانه در میدان حاضر شدند و با تدارک مراسمات مختلف برای اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش در نهادینه کردن ارزش ها و شعائر اسلامی تلاش کردند.

اقامه نماز ظهر عاشورا و اهتمام به جهاد تبیین در بین بچه های مسجد مازندران

اقامه نماز ظهر عاشورا یکی از برنامه های مهم کانون مساجد با محوریت بچه های مسجد است که با قوت اجرایی شد و امسال هم بعد از دو سال محدودیت های کرونایی، بچه های مسجد با محوریت کانون مساجد نه تنها عزاداری ها را پربارتر از همیشه برگزار کردند؛ بلکه در راستای نهادینه کردن ارزش ها و اقامه نماز ظهر عاشورا هم تلاش کردند.

خیمه‌سوزان و اقامه نماز روز عاشورا در کانون شهدای روستای سمچول بهشهر

«علی اکبر زارعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران با اشاره به برنامه های این کانون از اول محرم گفت: برنامه سخنرانی، مرثیه‌خوانی، سینه‌زنی، عزاداری و اطعام عزاداران همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی ازجمله بخش های مهم برنامه های محرم ما در روستای سمچول بهشهر بود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدا روستای سمچول بهشهر افزود: به همت بچه های این کانون در روز تاسوعای و عاشورای حسینی در کنار عزاداری، دسته‌روی بچه مسجدی ها انجام شد.

وی یادآور شد: اقامه نماز شهر عاشورا و خیمه‌سوزان از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی هنری سمچول در گرامیداشت تاسوعا و عاشورای حسینی است.

تجمع عزاداران حسینی کانون شهید هاشمی نژاد و اقامه نماز ظهر با پیروی از سرور و سالار شهیدان

«سید حمید هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران از تجمع عزاداران حسینی در کانون شهید هاشمی نژاد و اقامه نماز ظهر با پیروی از سرور و سالار شهیدان خبر داد و گفت: همزمان با دهم محرم، سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش، آیین های عزاداری و سوگواری در کانون های فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد بهشهر برگزار شد.

اقامه نماز ظهر عاشورا و اهتمام به جهاد تبیین در بین بچه های مسجد مازندران

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد مسجد امام حسن عسگری(ع) گراییل محله بهشهر افزود:حرکت دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی، اقامه نماز ظهر عاشورا، اطعام عزاداران در مسجد مراسم سینه‌زنی و شام غریبان و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده های محروم و نیازمند ازجمله برنامه هایی است که اعضای این کانون در دهه اول محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی اجرایی کردند.

وی یادآور شد: اعضای کانون های فرهنگی هنری و بچه مسجدها در عاشورای حسینی پس از برگزاری مراسم عزاداری با حضور در مساجد نماز خود را به جماعت اقامه کردند.

نماز ظهر عاشورای حسینی درس عبادت و بندگی حسین و یارانش بود

حجت الاسلام «پوریانی» هم با بیان اینکه عاشورای حسینی درس عبادت و بندگی حسین و یارانش بود؛ اظهار کرد: امام حسین(ع) درس عبادت به ما داد که در لحظه آخر هم دست از عبادت و نماز برنداشتند و در مسیر حق جان دادند.

امام جماعت کانون شهید هاشمی نژاد بهشهر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران گفت: عبادت و بندگى امام حسین (ع) و اصحابش درس در ظهر عاشورا درس عبادت و بندگى برای بشریت است و باید این مهم توسط بچه مسجدی ها به عنوان الگوی برتر در جامعه نهادینه شود.

اقامه نماز ظهر عاشورا و اهتمام به جهاد تبیین در بین بچه های مسجد مازندران

وی افزود: امام حسین(ع) با اقامه نماز در ظهر عاشورا در واقع اهمیت نماز را بیان کردند واینکه حتی در زمان جنگ هم دست از نماز برنداشتند و اگر چه تشنه لب بودند؛ اما نماز اولویت اولشان بود.

به گزارش شبستان، اقامه نماز ظهر عاشورا در سایه مساجد و بچه مسجدی ها در حالی برگزار شد که اقامه این نماز توسط امام حسین(ع) درس عبادت و بندگی در هر شرایطی برای ما بود و محرم امسال بعد از 2 سال کرونایی برنامه‌های ویژه در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی شد و اقامه نماز ظهر عاشورا، اهتمام به جهاد تبیین در بین بچه مسجدی‌های مازندران شد.

پایان پیام/175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم