محرم و صفر بهترین فرصت برای بازگشت به مسجد است


محرم و صفر بهترین فرصت برای بازگشت به مسجد است

ماشاءالله عابدی با بیان اینکه ماه‌های محرم و صفر بهترین فرصت برای احیاء و تقویت کارکردهای مسجدی و تحقق نهضت بازگشت به مسجد است، گفت: هر چه مساجد بیشتر تقویت شوند، اعتقادات دینی مردم ارتقاء می‌یابد.

«ماشاءالله عابدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) را به اجرای سنتی مجالس روضه و مرثیه‌خوانی توصیه می‌کنند، اظهار کرد: البته این بدان معنا نیست که روش های نو و امکانات روز در برپایی مجالس عزاداری اهل بیت(ع) به کار گرفته نشود بلکه یعنی سنت‌های اصیل که در طول تاریخ موجب تعظیم شعائر و بیان مصائب اهل بیت(ع) بوده است، باید حفظ شوند.

این ذاکر اهل بیت(ع) در ادامه با بیان اینکه این رویکرد زمینه حضور بیشتر مردم در مجالس عزاداری را فراهم می‌کند، گفت: حقیقتاً ماه های محرم، صفر و مبارک رمضان بهترین فرصت برای احیاء و تقویت کارکردهای مسجدی و تحقق نهضت بازگشت به مسجد هستند.

وی ادامه داد: هر چه مساجد بیشتر تقویت شوند، اعتقادات دینی مردم ارتقاء می‌یابد و به‌تبع آن علاقه‌مندی آنها به اجرای سنت‌های اصیل دینی بیشتر می شود.

عابدی تاکید کرد: امید است مساجد هم از نظر رویکرد سیاسی و هم از نظر کیفیت و کمیت برنامه ها و حضور مردم رشد کنند تا اینچنین بتوانیم دستورات و احکام شرع را در بستر مساجد آموزش دهیم و شاهد عمل مردم به آنها باشیم.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت