رسانه‌ها به تولید محتوای ارزشمند توجه ویژه داشته باشند/جامعه به اخبار ارزشمند خبرنگاران نیازمند است


رسانه‌ها  به تولید محتوای ارزشمند توجه ویژه داشته باشند/جامعه به اخبار  ارزشمند خبرنگاران نیازمند است

آیت الله حسینی گفت: مردم بر اساس اخبار رسانه ها تصمیم های خوب یا بد خود را اتخاذ می کنند که در این راستا رسانه‌ها باید به تولید محتوای ارزشمند توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۱۸ مرداد ماه) در نشست فصلی اخلاق در رسانه، ضمن گرامی داشت روز خبرنگار و تشکر از تلاش های رسانه های استان، اظهار کرد: غالبا رسانه ها و مطالب آنها را رصد می کنم، سرجمع نمره خوبی دارید و به صورت جدی به مسائل می پردازید.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: گاهی اوقات بنده دغدغه ای در حوزه چالش های اجتماعی دارم و بستر عمومی جامعه نیز روی آنها دغدغه داشته و حساس بوده که در این راستا رسانه ها به خوبی و با صراحت قلم و بیان آن را نقد می‌کنند و این جای خوشحالی دارد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی بحث حجاب و ولنگاری کف خیابان را نقد می کنید که این موضوع برای بنده ارزشمند بوده و امتیاز بزرگی برای رسانه‌ها جهت حساسیت نسبت به ارزش‌های ملی و دینی محسوب می شود.

رسانه‌ها  به تولید محتوای ارزشمند توجه ویژه داشته باشند/جامعه به اخبار  ارزشمند خبرنگاران نیازمند است

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه در طول تاریخ همیشه دروغ پردازی وجود داشته، گفت: دستگاه معاویه با پول اقدام به تبلیغات و دروغ‌پردازی می کرد که به عنوان نمونه وقتی امام علی (ع) در محراب به شهادت رسید، برخی می‌گفتند «مگر علی هم نماز می خواند».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه بحث خبر و خبررسانی تاثیر بسیار زیادی در افکار عمومی جامعه دارد، یادآور شد: این موضوع به اندازه ای مهم است که می‌تواند تاریخ را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: اخبار و تحلیل غلط باعث تحلیل و تصمیم غلط مردم و اخبار و تحلیل درست باعث تحلیل و تصمیم اصولی مردم خواهد شد.

آیت الله حسینی تاکید کرد: خبرنگاری بر مردم و رفتارهای اجتماعی، فرهنگی و تصمیم های سیاسی و فرهنگی آنها تاثیرگذار است که این موضوع رسالت رسانه‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

رسانه‌ها  به تولید محتوای ارزشمند توجه ویژه داشته باشند/جامعه به اخبار  ارزشمند خبرنگاران نیازمند است

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هر اندازه سواد خبرنگار بیشتر باشد، تحلیل ها و اعتبار رسانه بازخورد بیشتری خواهد داشت، هر چند نقد باید منصفانه و امیدآفرینی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه مردم را نباید به استان، مسئولان، نظام، کشور و خدمات انقلاب ناامید کرد، گفت: نمی توان منکر برخی از کم و کاستی های باشیم، ولی باید در اخبار مصلحت و حکمت در نظر گرفته شود؛ زیرا هدف باید ارتقاء سطح علمی، سیاسی و اجتماعی افراد جامعه باشد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید عقلانیت، خرد و حکمت بر رسانه‌های خبری حاکم باشد، خواستار رفع مشکلات معیشتی خبرنگاران و رسانه ها شد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه نباید جامعه ناآگاه و غافل باشد، افزود: هیچ رسانه ای از دشمن خیر نظام، مردم و انقلاب را بیان نمی کند، پس باید رسانه های داخلی به این مهم توجه داشته باشند.

وی جبهه رسانه ای را برای کشور مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: باید از خبرنگاران متعهد و در میدان حمایت کرد، ضمن اینکه باید قانون مطبوعات بازنگری شود.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه جامعه، خانواده و افراد به اخبار و محتوای اصولی و ارزشمند خبرنگاران نیازمند هستند، خاطرنشان کرد: مردم بر اساس اخبار رسانه ها تصمیم های خوب یا بد خود را اتخاذ می کنند که در این راستا رسانه‌ها باید به تولید محتوای ارزشمند توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل خانه مطبوعات استان تاکید و اظهار امیدواری کرد، همه‌ ما بتوانیم در مسیر انقلاب، نظام و در جهت اقتدار سیاسی و ارزش های اسلامی و انقلابی جامعه گام برداریم.

وی در پایان این نشست از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه استاندار خواست که از ظرفیت رسانه ها در نشست ها و جلسات استفاده کنند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی