عملیات پروازهای اربعین از 20 شهریور آغاز می‌شود


عملیات پروازهای اربعین از 20 شهریور آغاز می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: عملیات پروازی اربعین حسینی از ۲۰ شهریور ماه آغاز و در ۳۱ شهریور ماه پایان خواهد یافت و فروش بلیت پروازهای اربعین صرفا از طریق سایت شرکت‌های هواپیمایی مجاز خواهد بود

به گزارش مشرق، «میراکبر رضوی» به تشکیل اولین جلسه ستاد پروازهای اربعین ۱۴۰۱ با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران صنعت حمل ونقل هوایی اشاره کرد و گفت: در این جلسه برنامه ریزی به موقع به منظور انجام پروازهای ایمن و راحت در ایام اربعین توسط شرکت های هواپیمایی مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پروازهای اربعین امسال از ۲۲ فرودگاه داخلی به مقاصد نجف و بغداد انجام خواهد شد، افزود: همچنین پروازهای عتبات از فرودگاه امام (ره) از ترمینال سلام انجام خواهد شد.

رضوی بالا بودن درجه حرارت، گرد و غبار و قرار داشتن در پیک پایانی سفرهای تابستانی را از جمله محدودیت های انجام پروازهای اربعین امسال برشمرد و گفت: از شرکت های هواپیمایی خواسته شده است با توجه به محدودیت های موجود برنامه ریزی برای پروازهای اربعین از هم اکنون صورت گیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بر ممنوع بودن پروازهای چارتری در ایام اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: همچنین مقرر شده است براساس دستورالعمل های ستادمبارزه با کرونا اقدامات بهداشتی لازم در مسیرهای رفت و برگشت انجام شود.

وی با تاکید بر ایجاد تعادل و توازن در بین پروازهای برنامه ای داخلی و پروازهای اربعین توسط شرکت‌های هواپیمایی افزود: براساس برنامه‌های ابلاغی، شرکت‌ها موظفند برنامه شهریور ماه امسال را براساس محدودیت ها و ظرفیت های موجود تنظیم کنند.

رضوی همچنین تصریح کرد: در این جلسه بر ایجاد هواپیمای پشتیبان، پاسخگویی به موقع به مسافران و معرفی یک نفر نماینده ی تام الاختیار در فرودگاههای نجف و بغداد تاکید شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از ممنوع بودن فروش بلیت پروازهای اربعین توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایر اپلیکشن‌ها خبرداد و گفت: فروش بلیت پروازهای اربعین صرفا از طریق سایت شرکت های هواپیمایی مجاز خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفحه یک: مهمترین گزارش های اقتصادی تجارت‌نیوز