گذر از قله ابتلا و بستری به شرط عدم افزایش مجدد


گذر از قله ابتلا و بستری به شرط عدم افزایش مجدد

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت:رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در سراسر کشور کاهش یافته است.

گذر از قله ابتلا و بستری به شرط عدم افزایش مجدد

به گزارش ایران اکونومیست : عباس شیراوژن گفت: متاسفانه در حال حاضر سطح ایمنی جامعه بدلیل فاصله زمانی ایجاد شده با تزریق واکسن‌های گذشته پایین آمده است و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هم نیز در سراسر کشور کاهش یافته است. ویروس قدرت سرایت پذیری بالایی دارد مجموعه ای از عوامل باعث افزایش موارد سرپایی و ابتلا در هفته‌های گذشته شده است.

به گفته وی اگر نمودار رشد بیماری افزایش مجدد پیدا نکند، به نظر می‌رسدکه چند روزی است که از قله ابتلاء و بستری‌ها در کشور گذشته ایم و احتمالا در حال حاضر در قله نمودار فوت ناشی از کرونا هستیم.

او افزود: امیدواریم اگر تا هفته بعد افزایش ابتلا نداشته باشیم، شاهد کاهش جدی‌تر آمار‌ها باشیم.نقشه رنگ بندی کرونا هم نیز نشان می‌دهد که تعداد شهر‌های قرمز کمتر شده است و برخی استان‌ها و مناطق که شهر‌های قرمزی داشتند این هفته به شهر‌های نارنجی تبدیل شده اند.

او گفت: در حال حاضر در موج هفتم بیماری کرونا شدت بیماری زایی این واریانت کم‌تر شده است، اما توصیه ما به مردم این است که بیماری کرونا را پایان یافته فرض نکنند و دستورالعمل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند و تکمیل واکسیناسیون خود را فراموش نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !