حماس خواستار تشکیل یک جبهه متحد اسلامی علیه اسرائیل شد


حماس خواستار تشکیل یک جبهه متحد اسلامی علیه اسرائیل شد

جنبش مقاومت فلسطین حماس پس از کشته شدن حداقل سه سرباز سوری و زخمی شدن سه سرباز دیگر در حملات موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه خواستار تشکیل یک جبهه واحد در برابر اقدامات تجاوزکارانه تل آویو شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « presstv»، جنبش مقاومت فلسطین حماس پس از کشته شدن حداقل سه سرباز سوری و زخمی شدن سه سرباز دیگر در حملات موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه خواستار تشکیل یک جبهه واحد در برابر اقدامات تجاوزکارانه تل آویو شد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اشغالگران صهیونیستی در پی موج اخیر حملات هوایی خود به نوار غزه، کشتار عمدی غیرنظامیان ،عملیات ترور در کرانه باختری و هجوم به مسجد الاقصی تجاوزات خود را علیه مردم فلسطین گسترش داده اند.

قاسم گفت:رژیم صهیونیستی اکنون با بمباران وحشیانه سوریه دست به اقدام تجاوزکارانه جدیدی زده است.

وی تاکید کرد: باید با مواضع یکپارچه همه نیروهای جهان اسلام با تروریسم مستمر و گسترده صهیونیستی در منطقه خاورمیانه مقابله کنند.

قاسم گفت: ملت های منطقه باید در مقابل رژیم صهیوینستی بایستند و به این جنایات پایان دهند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز یکشنبه اعلام کرد که حملات موشکی اسرائیل در ساعت 20:50 به وقت محلی در حومه شهر نزدیک دمشق انجام شد و استان ساحلی طرطوس را هدف قرار دادند.

سانا به نقل از یک منبع نظامی ناشناس گزارش داد که نیروهای پدافند هوایی سوریه با «تجاوزات» مقابله و تعدادی از موشک ها را سرنگون کردند.

وی افزود: این تجاوز منجر به کشته شدن سه سرباز و زخمی شدن سه تن دیگر شد.

حملات به دمشق از جهت جنوب شرقی بیروت و حملات به طرطوس از دریای مدیترانه انجام شد.

این منبع نظامی به سانا گفت که این حملات علاوه بر تلفات، باعث خسارات مادی نیز شده است.

دولت سوریه می گوید رژیم اسرائیل و متحدان غربی و منطقه ای آن به گروه های تروریستی تکفیری کمک می کنند که همچنان به ویران کردن این کشور ادامه می دهند.

اسرائیل به طور مکرر مواضع نظامی در داخل سوریه، به ویژه مواضع جنبش مقاومت حزب الله لبنان را هدف قرار می دهد که نقشی کلیدی در کمک به ارتش سوریه در مبارزه با تروریست های تحت حمایت خارجی ایفا کرده است.

رژیم تل آویو به ندرت درباره حملات خود به سرزمین های سوریه اظهار نظر می کند، که بسیاری آن را واکنشی تند به موفقیت دولت سوریه در مقابله و نابودی تروریسم می دانند.

اسرائیل یکی از اصلی‌ترین حامیان گروه‌های تروریستی است که با دولت منتخب دموکراتیک بشار اسد، رئیس‌جمهور بشار اسد مخالفت می‌کنند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)