گذرگاههای تبلیغات بازرگانی: از آغاز تا اسلام


گذرگاههای تبلیغات بازرگانی: از آغاز تا اسلام

تبلیغات به مجموعه ای از مفاهیم، روشها و ابزارهایی گفته میشود که برای شناساندن منافع، مضرات و ویژگیهای محصولات، خدمات، تجارت، طرحها، و افکار و عقاید، به سازمانها، نهادهای اجتماعی و جامعه به کار گرفته میشود. با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، تبلیغات...

تبلیغات به مجموعه ای از مفاهیم، روشها و ابزارهایی گفته میشود که برای شناساندن منافع، مضرات و ویژگیهای محصولات، خدمات، تجارت، طرحها، و افکار و عقاید، به سازمانها، نهادهای اجتماعی و جامعه به کار گرفته میشود. با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، تبلیغات تجاری که به سبک غربی و مدرن آن و در قالب یک صنعت از سال ۱۳۳۲ خورشیدی در جریان بود، از رسانه ها رخت بر بست و ارزشهای تبلیغاتی نیز با انتقادهایی چون: مصرفگرایی، غربزدگی و... روبه رو شد. بروز جنگ تحمیلی، تحریمهای اقتصادی و نظام اقتصاد دولتی در ایران در کنار محدودیتهای اعمالشده، بر آگهیها به لحاظ ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی و برخی کالاهای دیگر و همچنین کنترل محتوای آگهیها، شرایط متفاوتی با گذشته پدید آورد. پس از پایان هشت سال جنگ تحمیلی، شرایط جدیدی در کشور پدید آمد که دولت آن را آغاز دورة بازسازی نامید. با تاکید دولت وقت، تبلیغات بازرگانی از سوی شهرداریها مجالی برای رشد یافت. این در حالی است که به رغم تغییر و افزایش چشمگیر در حجم، کیفیت و محتوای آگهیها، هنوز پیشرفت و توسعة مناسبی در ابزار نظارتی کشور از جمله تدوین قانونی جامع و منسجم در حوزة تبلیغات تجاری صورت نگرفته است. کتاب حاضر، نتیجة بخشی از پژوهش جمعی است که در موضوع تبلیغات بازرگانی انجام شده است.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!