راه اندازی بزرگترین فیبر نوری و شبکه های پهن باند سیار در جهان


صنعت اطلاعات و ارتباطات چین در دهه گذشته شاهد رشدی بی سابقه بوده و درآمد مخابراتی این کشور در سال ۲۰۲۱ از 1.08 تریلیون یوان در سال ۲۰۱۲ به 1.47 تریلیون یوان افزایش یافته است. به گزارش...

راه اندازی بزرگترین فیبر نوری و شبکه های پهن باند سیار در جهان

صنعت اطلاعات و ارتباطات چین در دهه گذشته شاهد رشدی بی سابقه بوده و درآمد مخابراتی این کشور در سال ۲۰۲۱ از 1.08 تریلیون یوان در سال ۲۰۱۲ به 1.47 تریلیون یوان افزایش یافته است.

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش های رسمی، بزرگترین فیبر نوری و شبکه های پهن باند سیار جهان در کشور چین راه اندازی شد. این موضوع در حالی است که در آمد مخابراتی چین در سال حدود ۲۱۶ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

شی کان، یکی از مقامات وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در این رابطه گفت: تعداد کاربران چینی اینترنت در سال ۲۰۲۱ به 1.032 میلیارد رسید که ۸۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است، در حالی که تعداد برنامه های تلفن همراه به 2.32 میلیون نفر رسیده است. ما صاحب بزرگترین فیبر نوری و شبکه های پهن باند سیار جهان هستیم.

به گزارش سیناپرس، به گفته این مقام ارشد مخابراتی چین، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱، زیرساخت های مخابراتی چین به توسعه جهشی دست یافته و شکاف دیجیتالی بین مناطق شهری و روستایی به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

ژی در ادامه توضیحات خود گفت که در گام بعدی، این کشور پایه های توسعه صنعت اطلاعات و ارتباطات را بیشتر تحکیم کرده، محرک های رشد جدید را توسعه داده و تحول دیجیتالی صنایع سنتی را امکان پذیر می کند.

مترجم: جاوید خیرخواه
منبع: english.news.cn

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟