مساجد باید به محل سیاستگذاری برای امور جامعه اسلامی تبدیل شود


مساجد باید به محل سیاستگذاری برای امور جامعه اسلامی تبدیل شود

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسجد باید به محلی برای سیاستگذاری امور جامعه اسلامی و اتخاذ تدابیری برای ایستادگی در برابر دشمنان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف آبادی ظهر شنبه در همایش روز جهانی مساجد که با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: یک روز در دنیا به نام روز جهانی مساجد نام گذاری شده و این امر بسیار شایسته است.

وی افزود: به همین مناسبت باید نگاهی به دنیای مسیحیت کنیم که بیش از ۲ میلیارد جمعیت دارد و ارزش زیادی برای کلیساهای خود قائل هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: آمار مسلمانان در جهان بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر بوده و سرمایه گذاری ما مسلمانان در مساجد و مراکز دینی بسیار با اهمیت و ارزشمند است.

آیت‌الله دری‌نجف آبادی عنوان کرد: مسجد در فرهنگ اسلامی یعنی کانون جامع که شامل تمام معیارها است و تنها به روزهای خاصی از هفته مانند مسیحیان ختم نمی‌شود.

وی ادامه داد: مسجد یک مرکز برای اداره جامعه اسلامی و مسلمانان است که باید در این مرکز تدابیری برای جهان اسلام و امت اسلامی در برابر بیگانگان اندیشیده و سیاست گذاری شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در زمان پیامبر (ص) نیز تمام امور جامعه اسلامی در مسجد اداره می‌شد و بسیاری از یاران پیامبر در مساجد تربیت شدند از این رو مساجد اهمیت بسیار زیادی در جامعه اسلامی دارند.

آیت‌الله دری‌نجف آبادی در پایان تصریح کرد: استان مرکزی با تمام وجود برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی آماده است و برای اعزام زائران اربعین و همچنین پذیرایی از زائرین اربعین که از استان مرکزی عبور می‌کنند برنامه ریزی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی