نقش محوری مساجد از مهمترین مؤلفه‌های نظام هویتی استان مرکزی است


نقش محوری مساجد از مهمترین مؤلفه‌های نظام هویتی استان مرکزی است

اراک- استاندار مرکزی گفت: نقش محوری مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری یکی از مهمترین مؤلفه‌های نظام هویتی استان مرکزی است که در مجموع روند خوبی در سال‌های اخیر داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر شنبه در همایش روز جهانی مساجد که با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت توجه به امور مساجد بیشتر از گذشته ضروری و و حائز اهمیت است.

وی افزود: در خصوص پیشرفت در کشور و استان مرکزی با دو مقوله مواجه هستیم که مقوله اول ناظر بر شاکله‌های شکل‌گیری مسیر پیشرفت است که شامل زیر ساخت‌هایی است که در صدد توسعه و گسترش آنها هستیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: هویت و شخصیت شاکله دیگری است که در شکل‌گیری مسیر پیشرفت با آن مواجه هستیم و امروزه نیاز به تقویت شاکله معنوی و نظام هویتی کشور و استان مرکزی است که باید با تمام توان در تقویت این شاکله معنوی تلاش کنیم.

مخلص الائمه ادامه داد: اقتدار در جامعه از طریق تقویت شاکله معنوی و هویتی محقق می‌شود و اگر نواقصی در شاکله زیرساختی وجود داشته باشد قابل رفع خواهد بود.

وی بیان کرد: در استان مرکزی برنامه‌ای تحت عنوان «تدوین نظام هویتی استان مرکزی» تعریف شده و فعالان و صاحب نظران استان مرکزی را دعوت به همکاری کردیم تا هیئت‌های اندیشه‌ورز استان شکل گرفته است.

استاندار مرکزی افزود: «هیئت اندیشه‌ورز هویت»، «هیئت اندیشه‌ورز روحانیون» و «هیئت اندیشه‌ورز فرهنگی و اجتماعی» در استان مرکزی تشکیل شده است تا در سایر مسائل از جمله زیر ساخت‌های استان مرکزی و توسعه شهری و… فعال باشند.

مخلص الائمه تصریح کرد: نقش محوری مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و… یکی از مهمترین مؤلفه‌های نظام هویتی استان مرکزی است که در مجموع روند خوبی را سال‌های اخیر داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!