کاهش شهرهای قرمز کرونایی در خراسان‌جنوبی


کاهش شهرهای قرمز کرونایی در خراسان‌جنوبی

بیرجند-رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به کاهش شهرهای در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در خراسان‌جنوبی گفت: طبق آخرین آمار در استان تنها سرایان و فردوس در وضعیت قرمز قرار دارند.

محمد موسوی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش شهرهای در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طبق آخرین به روز رسانی نقشه کرونایی سرایان و فردوس در وضعیت قرمز قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه‌داد: همچنین با تغییر رنگ شهرستان بیرجند از قرمز به نارنجی تعداد شهرهای نارنجی در خراسان جنوبی از ۶ شهرستان به دو شهرستان بیرجند و درمیان کاهش یافته است.

موسوی میرزایی گفت: بشرویه، خوسف و زیرکوه، سربیشه، طبس، قائنات و نهبندان هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی یادآور شد: البته هیچکدام از شهرستان‌های خراسان‌جنوبی در وضعیت آبی (عادی) قرار ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: همچنین طبق آخرین آمار (مربوط به روز گذشته) فوتی جدید کرونایی در خراسان‌جنوبی ثبت نشده است و آمار فوتی‌ها همچنان هزار و ۴۷۷ نفر است.

موسوی میرزایی بیان کرد: تاکنون در خراسان جنوبی یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۱۱۲ دُز واکسن کرونا تزریق شده است که از این میزان تعداد ۵۸۸ هزار و ۵۷۰ دُز مربوط به نوبت اول و ۵۳۳ هزار و ۲۳۸ دُز مربوط به نوبت دوم بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۲۵ هزار و ۵۲۶ دُز مربوط به نوبت سوم و ۱۱ هزار و ۷۷۸ دُز مربوط به نوبت چهار بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین تاکنون در خراسان جنوبی تعداد ۴۶ هزار و ۸۳۹ نفر از بیماری کرونا بهبود یافته و یا دوران قرنطینه خانگی خود را سپری می‌کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خانه های هلال در تمامی روستاهای خراسان جنوبی راه اندازی شود