هشدار مدیریت بحران درباره وزش باد شدید در خراسان جنوبی


هشدار مدیریت بحران درباره وزش باد شدید در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با نفوذ توده هوای ناپایدار از امروز شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی در استان خواهیم بود.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وضعیت بخصوص در بخش مرکزی و نیمه شمالی استان تا روز شنبه ادامه دارد و بروز خسارت به زیرساخت‌ها محتمل است.

وی اظهار داشت: احتمال خسارت به شبکه‌های توزیع برق، درختان، باغات همچنین واحدهای سبک دامی، گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد و لازم است تمهیدات پیشگیرانه به کار گرفته شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک باعث کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای خواهد شد بنابراین مردم از سفرهای غیرضروری و طبیعت‌گردی در این مدت خودداری کنند.

وی از کشاورزان، گلخانه‌داران، عشایر، مرغداران و دامداران خواست در مدت باقیمانده نسبت به ایمن‌سازی اماکن خود و نهال‌های تازه غرس شده اقدام کنند.

میرجلیلی تصریح کرد: ناپایداری‌های جوی از عصر جمعه (۱۵ اسفند) در خراسان جنوبی تقویت می‌شود و تاکید بر نیمه غربی و شمالی استان است.

وی از آمادگی تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی در سراسر استان خبر داد و گفت: ابلاغیه لازم در این خصوص برای فرمانداران ارسال شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم درباره وزش باد شدید تا خیلی شدید از روز جمعه در این استان هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد.

همچنین کاهش دما پنج تا هشت درجه از روز شنبه تا یکشنبه پیش بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران