رسانه ها: مادرید عملاً به کی‌یف تسلیحات نمی‌رساند


رسانه ها: مادرید عملاً به کی‌یف تسلیحات نمی‌رساند

تحلیلگر نیوزویک می نویسند یکی از وفادارترین متحدان از کمک به اوکراین خودداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خورخه گونزالس گالارزا، تحلیلگر در مقاله ای در نیوزویک می نویسد، یکی از سرسخت ترین متحدان کیف، مادرید، به اوکراین پشت کرده است.
وی نوشت: اسپانیا، یک پایگاه ناتو به دور از درگیری، در هنر دیپلماسی تسلط یافته است: وعده بزرگ و ارائه کم. چه کسی به دشمنانی با چنین متحدانی نیاز دارد؟
گونزالس-گالارزا یادآور می شود که اسپانیا چندین قطعه توپخانه سبک، یک خودروی زرهی تخلیه و مقدار کمی سلاح ضد تانک را به اوکراین منتقل کرده است. در همان زمان، روزنامه ال پایس به نقل از منابع پیشتر گزارش داده بود که مادرید قصد دارد تسلیحات سنگین از جمله ده ها تانک آلمانی Leopard 2A4 را به کیف منتقل کند.
ناظر می نویسد: "دو ماه بعد، وزیر دفاع اسپانیا به طور کامل از بحث در مورد این پیشنهاد خودداری کرد. او استدلال کرد که وضعیت اسفناک تانک ها خطری برای اپراتورها خواهد بود."
به گفته وی، همه اینها به این واقعیت منجر می شود که اوکراینی ها در حال از دست دادن ایمان خود به اسپانیا هستند.
هفته گذشته، دولت ولادیمیر زلنسکی اعلام کرد که در انتظار 20 فروند M113 زرهی است. برای یک بار دیگر، این وعده دیگر با ابراز سپاسگزاری صمیمانه اوکراینی مواجه نشد. همانطور که مشخص است، M113 یک ماشین متعلق به دوران دهه 1970 است که طبق منابع داخلی، حدود هزار دستگاه از آن در اسپانیا وجود دارد و برنامه ریزی شده است که بیشتر قسمت های آن حذف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا