احتمال ورود گرد و خاک به گیلان/ هوا تا پایان هفته آفتابی است


احتمال ورود گرد و خاک به گیلان/ هوا تا پایان هفته آفتابی است

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به احتمال ورود گرد و خاک به این استان گفت: هوا تا پایان هفته صاف و آفتابی است.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان دهنده استقرار جوی پایدار در منطقه است.

مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: بنابراین تا اواخر هفته آسمانی صاف تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و احتمال ورود گرد و خاک برای استان گیلان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این از فردا گاهی با نفوذ ناپایداری‌های موقت شرایط برای بارش‌های پراکنده و کاهش نسبی دما تا پنجشنبه مهیا می‌شود، گفت: طی ۴۸ ساعت آینده شاهد ورود گرد و خاک از سمت شمال شرق به استان گیلان هستیم.

دادرس با بیان اینکه امروز آسمان اکثر مناطق استان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: برای سواحل نیز حداکثر سرعت وزش باد به ۱۰ متر بر ثانیه و ۱۴ متر بر ثانیه برای نواحی دور ساحل پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع موج نیز حداکثر به یک متر و ۲۰۰ سانتی متر در سواحل و یک متر و ۸۰ سانتی متر در مناطق دور از سواحل می‌رسد، گفت: با توجه به این شرایط دریا برای انجام فعالیت‌های مرتبط و گردشگری به ویژه شنا مناسب نیست.

دادرس با بیان اینکه برای شهر رشت نیز امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و احتمال وقوع گرد و خاک پیش بینی می‌شود، افزود: دما نیز برای این شهر بین ۱۹ تا ۳۴ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود رطوبت نیز ۱۰۰ درصد است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...