29 پروژه ورزشی در آذربایجان‌غربی افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد


29 پروژه ورزشی در آذربایجان‌غربی افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد

ارومیه - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: در هفته دولت سال جاری، ۲۹ پروژه ورزشی در این استان با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد بیرامی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد پروژه، ۱۲ پروژه ورزشی از جمله ۳ سالن و ۹ زمین روباز با مساحت ۱۰۸ هزار مترمربع و با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال افتتاح و ۱۷ پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد که با افتتاح این پروژه‌ها، ۳.۵ سانتی‌متر به سرانه ورزشی استان اضافه می‌شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف ما جبران فاصله با شاخص ملی سرانه ورزشی است و تا پایان سال ۱۵ پروژه ورزشی در کل استان افتتاح خواهد شد که با افتتاح این پروژه‌ها، حداقل ۱۰ سانتی متر به سرانه ورزشی استان اضافه خواهد شد.

بیرامی اضافه کرد: در استان آذربایجان‌غربی ۹۰ پروژه نیمه تمام و غیرفعال وجود داشت که از این تعداد ۷۴ پروژه فعال شده و هم اکنون در حال اجرا است.

وی گفت: همچنین در این راستا، ۴ پروژه مهم ورزشگاه‌های ۵۰۰۰ نفری شهرهای خوی، مهاباد و بوکان و استادیوم میاندوآب در مرحله مناقصه قرار دارد.

هم اکنون سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی ۶۲ سانتی متر است که با افتتاح پروژه‌های ورزشی از ۷۰ سانتی‌متر کشوری بالاتر خواهد رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟