تفکر شیعی زنده و ضد ظلم است/بصیرت ابزار مسلمان شیعه


تفکر شیعی زنده و ضد ظلم است/بصیرت ابزار مسلمان شیعه

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تفکر جامعه شیعی یک تفکر زنده و ظلم ناپذیر است، گفت: کربلا نه یک مکان بلکه یک جریان برای قرار گرفتن در مسیر ظلم ستیزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح یکشنبه در دیدار با جمعی از موکب داران خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خداوند و رسول (ص) انسان را به حیات حقیقی دعوت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حیات حقیقی را باید در ایمان جست و جو کنیم، بیان کرد: یکی از نشانه‌های حیات و زندگی در اسلام همین اتفاق مهم اربعین است.

عبادی با تأکید بر اینکه ظلم نکردن و ظلم نپذیرفتن از درس‌های حیات بخش مکتب انبیا است، ادامه‌داد: آمریکایی‌ها که روزی دولت‌ها را تغییر می‌دادند، امروز در حال احتضار هستند.

وی گفت: نامه‌هایی که رهبر معظم انقلاب برای جوانان غربی نوشتند بی شک بر افکار آنان تأثیر خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تفکر جامعه شیعی یک تفکر زنده و ظلم ناپذیر است، اظهار کرد: شرط اول انقلابی بودن این است که ظلم نکرده و ظلم نپذیریم.

عبادی بیان کرد: البته این اندیشه حیات بخش حسینی ممکن است در بین مردمی در هر کجای دنیا وجود داشته باشد و منحصر به شیعه نیست.

وی یادآور شد: برای همین در ایام اربعین افرادی از سراسر جهان و با مذاهب و ادیان مختلف در مسیر پیاده روی به سمت کربلا حضور پیدا می‌کنند چرا که معتقدند عدالت وراثت حسین (ع) است.

عبادی بیان کرد: باید امنیت جهانی ایجاد شود و آن با حیات طیبه ایمانی حاصل می‌شود و باید کفر و ظلم و نفاق رخت بربندد تا تفکر پیامبر (ص) و امام حسین (ع) و شهدای کربلا پیاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار در زمینه اربعین زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است، گفت: برای همین ارزش کار موکب داران بسیار بالا و گرانقدر است.

عبادی با اشاره به اینکه ابزار کار یک شیعه بصیرت است، اظهار کرد: فرد با بصیرت می‌داند که کربلا نه یک مکان بلکه یک جریان برای قرار گرفتن در مسیر ظلم ستیزی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مالچ‌پاشی در طبس با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای انجام شد