مساجد محور امور عبادی و اجتماعی محلات هستند


مساجد محور امور عبادی و اجتماعی محلات هستند

چهارباغ- فرماندار چهارباغ گفت: مساجد قلب و محور امور عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی محلات هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود جعفری ظهر یکشنبه در مراسم روز جهانی مساجد که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، بر نقش محوری مسجد در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت به بهترین شکل بهره برد.

وی گفت: مسجد پایگاه عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در اسلام بوده و اولین اقدام پیامبر بعد از هجرت به مدینه هم ساخت مسجد بود.

فرماندار چهارباغ تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باید به محوریت مساجد برگزار شده و تعامل و همکاری بین امامان جماعت، هیأت امنای مساجد، کانون‌های فرهنگی و بسیج محلات می‌تواند موجب شکوفایی و توسعه شهرستان چهارباغ شود.

وی خاطرنشان کرد: جذب جوانان به مسجد ضروری است و مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی حمایت کامل خود را از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اعلام نموده و اعتبارات لازم در جهت تقویت مراکز و کانون‌های فرهنگی مساجد را پیگیری خواهد شد.

فرماندار چهارباغ با اشاره به جنگ شناختی و تهاجم فرهنگی دشمن بر نقش مهم و تپنده مساجد در شرایط کنونی تاکید کرد و بیان داشت: طبق دستور دکتر عبدالهی استاندار محترم البرز به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی به صورت کامل از مراکز فعال فرهنگی و برنامه‌های این حوزه حمایت می‌کنیم.

جعفری در انتها از تمامی مسئولین شهرستان و به ویژه امام جمعه محترم در برگزاری باشکوه عزاداری ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تقدیر و تشکر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان