شهدای ورزشکار باید به جامعه معرفی شوند


شهدای ورزشکار باید به جامعه معرفی شوند

شیراز - رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: شهدای ورزشکار باید به جامعه شناسانده شوند و در این راستا برگزاری یادواره های شهدای ورزشکار در اولویت برنامه های بسیج ورزشکاران است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میرجلیلی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان فارس، گفت: ورزش یک مقوله فرهنگی و یک فرصت و عرصه بسیار خوب جهت خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: استان فارس با دارا بودن ظرفیت غنی ورزشکاران شاخص و نیروی انسانی کارآمد می‌تواند الگو در کشور باشد.

رئیس بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در قالب ورزش گفت: همان‌گونه که شهید رجایی بزرگوار می‌فرمودند آنچنان که در میدان ورزش می‌توان کارهای تربیتی کرد در هیچ کلاس درسی نمی‌توان انجام داد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع عدالت محوری اخلاق و معنویت اشاره داشته اند و ما نیز بر همین اساس سندی با محوریت و راهبردهای اساسی فرهنگی در ورزش و سبک زندگی تدوین کرده ایم.

وی سپس به ارائه چند پیشنهاد به مدیرکل ورزش و جوانان فارس پرداخت و بیان داشت: هم افزایی کلیه دستگاه‌های اجرایی به محوریت اداره کل ورزش و جوانان استان با دارا بودن نقشه راه مناسب می‌توان جهت تحقق اهداف نظام در توسعه ورزش گام برداشت و در این راه تعریف پیوست‌های فرهنگی و نقشه راه‌های بسیج ورزشکاران می‌تواند یاریگر باشد.

توسعه ورزش‌های همگانی، آئینی و بومی محلی از دیگر نکات مورد اشاره رئیس بسیج ورزشکاران کشور بود و اظهار داشت: با توسعه این ورزش‌ها می‌توان در جهت پویایی و نشاط جامعه و مبارزه با کم تحرکی گام مهمی برداشت و به مردم از این طریق خدمت کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود الگو سازی در ورزش، استفاده از ظرفیت شورای ورزش استان در ترویج ورزش ذیل مجموعه‌های ادارات کل ورزش و جوانان مهم برشمرد.

معرفی شهدای ورزشکار استان موضوع بخش دیگری از سخنان میر جلیلی بود و گفت: استان فارس ۸۵۰ شهید ورزشکار تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و با شناسایی آنان اکنون زمان معرفی شهدای ورزشکار جلیل قدر به جامعه ورزش هر استان است.

میر جلیلی ادامه داد: معرفی سیره، روش و منش شهدا از وظایف همه ما است و با این معرفی ورزشکار هر رشته شهید ورزشکار آن رشته ورزشی را بشناسد.

رئیس بسیج ورزشکاران کشور در پایان از برگزاری کنگره شهدای ورزشکار کشور پس از ایام اربعین حسینی خبر داد


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


2 بسیجی مدافع امنیت در بیرم شهید شدند