اهتمام «شرکت تاپیکو» برای افزایش قیمت سهام شرکت‌های زیرمجموعه


اهتمام «شرکت تاپیکو» برای افزایش قیمت سهام شرکت‌های زیرمجموعه

عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تاپیکو گفت: هیات مدیره این شرکت علاوه بر وجود حساسیت در زمینه افزایش قیمت سهام شرکت های زیرمجموعه خود، اهتمام خاصی نسبت به افزایش کارایی، تولید و صادرات دارد تا بتواند حداکثر استفاده را از موقعیت به وجود آمده در منطقه داشته باشد.

اهتمام «شرکت تاپیکو» برای افزایش قیمت سهام شرکت‌های زیرمجموعه

به گزارش ایران اکونومیست، «احمد رکن آبادی» روز یکشنبه در نشست خبری شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) افزود: پیگیری طرح‌های توسعه‌ای از جمله مسایلی بود که طی هشت سال گذشته در تاپیکو انجام نشد، این مساله ناشی از آن بود که شرکت‌ها در انتظار به سرانجام رسیدن برجام بودند و این باعث شد تا توجهی به طرح‌های توسعه‌ای خود نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تاپیکو اکنون دو وظیفه مهم را در دستور کار قرار داده، گفت: وظیفه نخست جبران توسعه طرح های مربوط به هشت سال گذشته است، وظیفه دیگر هم انجام وظایف و مسوولیت‌هایی خواهد بود که در دولت جدید برعهده گرفته است.

رکن آبادی با تاکید بر اینکه ابهامات توسعه ای در پروژه‌ها باید طی هر یک یا دو سال رفع شود، افزود: در صورتی که این کار انجام نشود ضمن از بین رفتن سوددهی شرکت ها، به شرایط بسیار بدی ورود خواهند کرد زیرا اگر سه سال گذشته به توسعه دست پیدا می‌کردند هزینه متحمل شده برای توسعه بسیار کمتر بود.

عضو هیات مدیره شرکت تاپیکو تاکید کرد: با وجود اینکه هیات مدیره تاپیکو با چالش مواجه است اما باید برخی از مسایل به درستی درک شود، در این صورت می توان به افزایش خوبی در کارآیی، بهره‌وری و سوددهی شرکت‌های وابسته به تاپیکو در سال آینده دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: هیات مدیره تاپیکو علاوه بر وجود حساسیت در زمینه افزایش قیمت سهام شرکت‌های زیرمجموعه خود اهتمام خاصی نسبت به افزایش کارایی، تولید و صادرات دارد تا بتواند حداکثر استفاده را از موقعیت به وجود آمده در منطقه داشته باشد.

وجود ظرفیت‌ها برای تولید قیر در کشور
در ادامه این نشست «علی سیفیان» دیگر عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تاپیکو اظهار داشت: شرکت تاپیکو با توجه به مشخصات، شرایط و نقشی که در حوزه نفت و گاز کشور دارد، مورد توجه خاصی واقع شده و از پتانسیل خوبی برای انجام ماموریت‌ها در این مسیر برخوردار است.

وی اظهار داشت: موظفیم ارزش دارایی و سرمایه گذاری‌های این شرکت را حفظ و ارتقا دهیم.

سیفیان خاطرنشان کرد: برخی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط این شرکت دارای ارزش افزوده بسیار خوبی بودند اما برخی حوزه‌ها هم مشکلاتی دارند که نیازمند اصلاح و بهبود هستند.

عضو هیات مدیره تاپیکو ادامه داد: برای برخی حوزه‌ها به دلیل چندوجهی بودن تاپیکو اصلاحاتی مدنظر است که باید شرایط را بهبود ببخشیم تا به سمت ارزش افزوده بیشتر پیش برویم.

وی تاکید کرد: در حوزه سلولزی یک تصمیم استراتژیکی اتخاذ خواهد شد و با توجه به استراتژیک بودن این صنعت شاید به عنوان یک هلدینگ زیرمجموعه شستا به کار خود ادامه دهد.

سیفیان با بیان اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در برخی روزها با چالش مواجهیم، گفت: اکنون از ظرفیت بالایی در تولید قیر برخورداریم اما شرایط چند سال گذشته باعث از دست رفتن سهم بازار این کالا شده است.

عضو هیات مدیره تاپیکو ادامه داد: در حوزه روغن، سرمایه گذاری خوبی در حال انجام است تا ارزش افزوده بالاتری ایجاد شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...