بیمه ناباروری همگانی شد | فیلم


بیمه ناباروری همگانی شد | فیلم

سخنگوی دولت از همگانی شدن بیمه ناباروری خبر داده است. بهادری جهرمی سخنگوی دولت در خصوص تغییرات مصوبه جدید دولت در پوشش بیمه درمان ناباروری گفت: یکی از سیاست‌های دولت در حوزه سلامت توسعه نظام بیمه‌ای بوده ما...

سخنگوی دولت از همگانی شدن بیمه ناباروری خبر داده است.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در خصوص تغییرات مصوبه جدید دولت در پوشش بیمه درمان ناباروری گفت: یکی از سیاست‌های دولت در حوزه سلامت توسعه نظام بیمه‌ای بوده ما ابتدای امسال خبر خوش بیمه شدن حدود ۵ و نیم میلیون از شهروندان عزیزمان را داشتیم که تقریبا نظام پوشش بیمه‌ای مان همگانی شد این اولین اقدام جدی در این زمینه بود که همه عزیزانی که جزو سه دهک پایین‌تر جامعه بودند به صورت صددرصد رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند وسایر عزیزان هم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی ادامه داد:در صورتی که آزمون وسع برگزار شد تمکن مالی داشته باشند حق بیمه نمی‌پردازند. مرحله دوم این بود که دارو‌های تحت پوشش بیمه توسعه پیدا بکند در طول همین چند ماه ۱۶۶ داروی پرمصرف دیگر به نظام بیمه‌ای افزوده شد که این میزان تحت پوشش دارو‌ها افزایش داشته باشد در مرحله سوم برخی از بیماری‌ها و درمان‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرد که در همین راستا این مصوبه هم در این جهت و هم در جهت قانون جوانی جمعیت به تصویب رسید.

بهادری جهرمی تصریح کرد: مطابق این مصوبه اخیر که چهارشنبه به تصویب هیات دولت رسید و پیش از آن هم در شورای عالی سلامت تصویب شده بود چند مساله مهم اتفاق افتاد موضوع اول اینکه ناباروری برای اولین بار تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت در این دولت و به صورت کامل و همگانی هم تحت پوشش قرار گرفت یعنی چی، یعنی هر کسی بیمه پایه داشته باشد همان بیمه پایه خودش ناباروری را هم تشخیص و هم تحت پوشش قرار می‌دهد هر کسی که بیمه پایه نداشته باشد بیمه سلامت او را مکلف شده است که تحت پوشش قرار بدهد همچنین حوزه ناباروری هم مشمول این بخش است.

سخنگوی دولت بیان کرد: مسئله دوم اینکه تمامی مراکزی که خدمات درمانی در حوزه ناباروری ارایه می‌کنند مکلف شدند که با بیمه‌های پایه قرارداد منعقد کنند و حتی اگر قرارداد منعقد نکنند مجوز فعالیتشان تمدید نخواهد شد. البته بعد از اجرای این قوانینامکان عدم پذیرش بیمه ناباروریوجود ندارد و فرانشیز یعنی مبلغی هم که پرداخت می‌شود و معاف می‌شود از پرداخت مبلغ حوزه دولتی و عمومی غیردولتی است یعنی بخش خصوصی هم در سقف هزینه‌های درمانی و تشخیص ناباروری در حوزه مراکز دولتی و عمومی غیردولتی مکلف شدند که پوشش بیمه‌ای داشته باشند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد:این مصوبه در حوزه‌های دیگری هم مانند حوزه مادران باردار و حتی مادرانی که دوران شیردهی را دارند سپری می‌کنند یعنی دو سال برای تولد نوزاد و فرزندانشان تا ۵ سالگی هم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند هر کسی بیمه پایه داشته باشد با بیمه پایه خودش هر کس نداشته باشد با بیمه سلامت.

(۰)



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | تصاویری از وقوع طوفان شدید خاک در روستای امین‌آباد