حماس: در اخراج اسرائیل و آزادی اسرا، هیچ خط قرمزی نداریم


حماس: در اخراج اسرائیل و آزادی اسرا، هیچ خط قرمزی نداریم

مسئول دفتر اسرا و شهدای جنبش حماس با اشاره به لزوم آزادی اسرا، تأکید کرد که ما در حال جنگ مستمر با رژیم صهیونیستی هستیم تا آن را از سرزمین خود بیرون برانیم.

به گزارش فارس، زاهر جبارین مسئول دفتر اسرا و شهدای جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که اداره زندانهای صهیونیست از توافق با اسرای فلسطین شانه خالی کرده است.

شبکه خبری قدس به نقل از جبارین گزارش داد، شانه خالی کردن اداره زندانهای صهیونیست از توافق با اسرای فلسطینی، بازی با آتش است؛ زیرا این اداره حمله شدیدی به حقوق اسرا کرده است.

وی با بیان اینکه اسرا با این حمله مقابله کرده و موفق شدند اسرائیل را وادار به پذیرش مطالبات خود کنند، ادامه داد: «ما در حال جنگ مستمر با اسرائیل هستیم تا آن را از سرزمین خود بیرون رانده و اسرایمان را آزاد کنیم».

این مسئول حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در پی بهره‌برداری از شرایط کنونی است تا اهداف سیاسی داخلی خود را پیش از انتخابات محقق کند، خاطر نشان کرد، گروههای مقاومت، سد محکمی برای دفاع از اسرا و حقوقشان خواهند بود.

جبارین با اشاره به اینکه حماس نخواهد پذیرفت جنگ در داخل زندانها علیه اسرای فلسطینی باشد، تصریح کرد: درباره استفاده از هر گونه وسیله مبارزاتی برای کمک به اسرای خود، هیچ خط قرمزی نداریم. به اسرائیل اجازه نخواهیم داد که از مشکلات اسرای ما برای کرسیهای انتخاباتی استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر این بار این اتفاق رخ دهد، زندگی سیاسی لاپید و نفتالی بنت به پایان خواهد رسید، عنوان کرد: مقاومت برای آزادی اسرا عهدی بسته بود و بر سر عهد خود هست. ما به وضوح می‌گوییم که شبانه‌روزی برای تکمیل قرارداد تبادل اسرا، تلاش می‌کنیم.

این مقام حماس با بیان اینکه این جنبش، پیشنهاداتی به واسطه‌ها داده است و آنان نیز تأکید دارند که رژیم صهیونیستی، مشکل اصلی است، خاطر نشان کرد، این رژیم، آماده تبادل اسرا نیست و مقاومت برای آزادی اسرا، مشروع است.

جبارین با اشاره به اینکه در راستای اخراج اسرائیل و آزادی اسرا، هیچ خط قرمزی وجود ندارد، تأکید کرد: تماسها درباره تبادل اسرا، قطع نشده است، ولی فایده‌ای ندارد. ما در حماس اعلام آمادگی کردیم تا مذاکرات غیر مستقیم انجام دهیم، ولی اسرائیل، تماسهای ظاهری و بدون ارزشی انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)