افزایش 28 درصدی تولید تخم مرغ در گلستان


افزایش 28 درصدی تولید تخم مرغ در گلستان

گرگان- سرپرست معاونت دام و طیور جهاد کشاورزی گلستان از افزایش ۲۸ درصدی تولید تخم مرغ در استان خبرداد و گفت: حدود ۲۰ درصد تولید تخم مرغ در گلستان مصرف و مابقی به استان های دیگر ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خیراندیش شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر تولید تخم مرغ نسبت به تولید مشابه سال قبل افزایش خوبی داشته و رشد ۲۸ درصدی را نشان می دهد.

سرپرست معاونت دام و طیور جهاد کشاورزی گلستان افزود: میزان تولید تخم مرغ در گلستان در ماه‌های گرم سال به ۱۵۰ تن و در ماه دیگر به ۲۰۰ تن می‌رسد.

خیراندیش بیان کرد: حدود ۲۰ درصد تولید تخم مرغ در داخل استان استفاده شده و مابقی هم به تهران و استان‌های مجاور صادر می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش تولید تخم مرغ در گلستان به دلیل افتتاح یک کارخانه تولید تخم مرغ در گلستان بوده است.

سرپرست معاونت دام و طیور جهاد کشاورزی گلستان همچنین با اشاره به کاهش جوجه‌ریزی در استان گفت: از ابتدای سال تاکنون هفت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در سطح مرغداری‌ها انجام شده که این آمار نسبت به مشابه سال قبل کاهشی ۱۵ درصدی داشته است.

خیراندیش با اشاره به اینکه برای حمایت از تولید کنندگان برنامه‌های خوبی پیش بینی شده است، اضافه کرد: در حال حاضر پشتیبانی دام و طیور اقدام به خرید مرغ معمولی با کیلویی ۵۸ هزار تومان و همچنین مرغ نژاد آرین با کیلویی ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان کرده است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل افزایش قیمت مرغ قدرت خرید مردم کاهش داشته و البته کاهش صادرات از جمله دلایلی بود که باعث کاهش جوجه‌ریزی در استان شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

4.5 میلیارد اعتبار برای بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص یافت