اجرای 21 پروژه اقتصاد هنر در کشور هدفگذاری شد


اجرای 21 پروژه اقتصاد هنر در کشور هدفگذاری شد

یاسوج_ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: با تحقق طرح توجیهی، اجرای ۲۱ پروژه اقتصاد هنر در کشور هدفگذاری شد.

به گزارش خبرنگار، سید مجید پوراحمدی دوشنبه شب در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر در یاسوج، افزود: تقویت صندوق اعتباری هنر مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد بوده و در این محور اقداماتی عملیاتی می‌شود.

وی از شکل گیری سیاست‌های حمایتی خبر داد و گفت: عدالت فرهنگی با توزیع در تمام مناطق از هدفگذاری های شکل گرفته است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به شیوع کرونا، گفت: کرونا به کسب و کارهای فرهنگی_ هنری آسیب جدی وارد کرد.

پوراحمدی تصریح کرد: بسیاری از ظرفیت‌های این بخش با شیوع کرونا با مشکلات مختلف رو به رو و به سمت تعطیلی رفت.

وی با اشاره به توسعه ظرفیت‌ها، ابراز داشت: ۲۱ پروژه در حوزه اقتصاد هنر آماده شده و طرح‌های توجیهی نیز فراهم و با رویکرد عدالت فرهنگی اجرایی خواهد شد.

پور احمدی با بیان اینکه به مدت یکسال فرآیند بررسی ثبت نام‌ها اجرایی نشده بود، اظهار کرد: تعطیلی‌ها سبب فشردگی بررسی‌ها شد که افزایش تعداد نیروها برای بررسی و تأیید وضعیت در دستور کاری قرار گرفت.

پور احمدی با اشاره به اینکه ۵٠ هزار نفر در نوبت عضویت در صندوق اعتباری هنر قرار داشتند، گفت: تعیین تکلیف ۲٠ هزار نفر از این افراد انجام شده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت تا ۱۵ میلیون برای هر عضو صندوق هزینه می کند، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم هنرمندان اصلی را عضو کنیم.

وی با تاکید بر حمایت از اعضای صندوق هنر، تصریح کرد: در قالب «طرح جوان» ۵٠٠ نفر از اعضایی که فرزند آوری داشته اند، با مبلغ ۵ میلیون تومان حمایت شده و این طرح ادامه دارد.

پور احمدی حمایت تسهیلاتی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: ارائه ۱۱٠ فقره تسهیلات به کهگیلویه و بویراحمد نیز انجام می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!