27 شعبه غیر فعال دادگستری استان طی دو سال اخیر فعال شد


27 شعبه غیر فعال دادگستری استان طی دو سال اخیر فعال شد

سنندج- رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در دو سال اخیر و با تلاش های معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، ۲۷ شعبه غیر فعال دادگستری کردستان فعال شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی روز سه شنبه در هفتمین جلسه شورای قضائی استان کردستان اظهار داشت: مدیریت عالی دستگاه قضائی در استان کردستان با جدیت در پی رفع اطاله دادرسی است.

وی افزود: برنامه عملیاتی تحول و تعالی قوه قضائیه در استان کردستان باید جامه عمل به خود بپوشاند و اجرایی شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در دو سال اخیر و با تلاش‌های معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، ۲۷ شعبه غیر فعال دادگستری استان فعال شد و همچنین ۵۵ شعبه جدید در چارت تشکیلاتی دادگستری استان اضافه شد.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت دستگاه قضائی استان مطلوب و رو به رشد ارزیابی شده، لازم است رؤسای سازمان‌های تابعه قضائی و همچنین اعضای شورای معاونین دادگستری استان با عزمی راسخ و در راستای شاخص‌های تعیین شده در سند تحول و تعالی و منویات ریاست قوه قضائیه این مسیر رو به رشد را ادامه دهند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: عمده ترین و شاخص ترین ملاک‌های ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضائیه شامل میزان موجودی و خروجی پرونده‌های شعب، اتقان آرا، درصد صلح و سازش و همچنین متوسط زمان رسیدگی به پرونده هاست که می‌طلبد اعضای شورای قضائی استان با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی، این مسائل را بررسی و درصدد ارتقای آنها باشند.

حجت الاسلام حسینی افزود: از دیگر مشکلات عمده دادگستری استان، موضوع کمبود فضای فیزیکی و همچنین وضعیت ابنیه حوزه‌های قضائی استان است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب این مشکل برطرف شود.

در ادامه این جلسه، حسین نجفی مدیرکل بازرسی و نظارت معاونت راهبردی قوه قضائیه اظهار داشت: مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضائیه در بازدید ۳ روزه از حوزه‌های قضائی استان کار همکاران قضائی و اداری استان را رصد کردند.

وی در مجموع عملکرد دادگستری استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ضروری است تا با برگزاری همایش و کمیته‌های مختلف، برنامه تحول و تعالی قوه قضائیه به رؤسای دادگستری و دادستان‌های استان تبیین شود و با هدف گذاری دقیق این برنامه عملیاتی شود.

مدیرکل بازرسی و نظارت معاونت راهبردی قوه قضائیه تأکید کرد: باید با هدف گذاری دقیق به وضعیت مطلوب دست یافت و سند تحول قضائی به صورت کامل و دقیق در استان اجرایی شود.

در ادامه این جلسه مدیران کل معاونت راهبردی قوه قضائیه به ارائه گزارش خود از بازرسی‌های به عمل آمده از حوزه‌های قضائی استان پرداختند و مصوباتی به تصویب رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلوگیری از ورود بانوان برای تماشای بازی پرسپولیس