تکمیل موزه دفاع مقدس اردبیل 250 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد


تکمیل موزه دفاع مقدس اردبیل 250 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

اردبیل- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اردبیل ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

علی واحد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از محل سفر رئیس جمهور ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل موزه دفاع مقدس اختصاص یافته بود که اواخر اسفند ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: موزه دفاع مقدس در حقیقت خیمه‌گاه شهداست که ما تلاش می‌کنیم با تکمیل این مجموعه به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت کمک کرده و شرایط بازدید از این موزه را برای علاقه‌مندان به ویژه نسل آینده فراهم کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از پیگیری‌های چندین ساله برای تکمیل و بهره‌برداری این موزه به صورت ملی و استانی خبر داد و گفت: هر چند قدردان پیگیری و مساعدت مسئولان کشوری و استانی هستیم اما در حد قابل قبول و مطلوب منابع برای تکمیل و تجهیز مرکز فنی و موزه دفاع مقدس اردبیل اختصاص نیافته که انتظار می‌رود در دولت سیزدهم فضای مساعد برای تخصیص اعتبارات و منابع فراهم آید.

واحد افزود: برای تکمیل و راه‌اندازی موزه دفاع مقدس تا پایان سال نیازمند ۲۵ میلیارد تومان منابع نقد هستیم تا به آرزوی دیرین مردم این استان، پیشکسوتان و ایثارگران در راه‌اندازی این موزه پاسخی شایسته دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این مرکز ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری به وجود آمده که با بهره‌برداری از سالن سینمای دفاع مقدس و ۲ گالری دائم و موقت ما میزبان گروه‌های مختلف جامعه در برگزاری دوره‌ها و رویدادهای مرتبط با این حوزه هستیم.

یادمان‌های شهدای گمنام بیش از ۸۷ درصد پیشرفت دارند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در مورد تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام نیز اضافه کرد: ۷۴ شهید گمنام در ۳۴ نقطه استان اردبیل خاکسپاری شده که با همکاری استاندار اردبیل و فرمانداران این یادمان‌ها با تخصیص اعتبارات مناسب در سال‌های اخیر پیشرفت مناسبی داشته است.

واحد بیان کرد: تاکنون ۸۷ درصد این یادمان‌ها تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم امسال با تأمین پنج میلیارد تومان اعتبار برای همیشه پرونده احداث و تکمیل یادمان‌های شهدا در این استان بسته شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویری از شمارش آرای دور دوم انتخابات مجلس