آغاز عملیات اجرایی 32 پروژه عمرانی و اقتصادی در مشگین‌شهر


آغاز عملیات اجرایی 32 پروژه عمرانی و اقتصادی در مشگین‌شهر

مشگین‌شهر-همزمان با اولین روز از هفته دولت در شهرستان مشگین شهر کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ۳۲ پروژه عمرانی و اقتصادی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که صبح چهارشنبه با حضور استاندار اردبیل و در اولین روز از هفته دولت در روستای جبه درق شهرستان مشگین شهر برگزار شد، فرماندار این شهرستان اظهار کرد: گردشگری، کشاورزی و باغداری اصلی ترین عناصر توسعه شهرستان مشگین شهر هستند و بر این اساس پروژه‌های متعددی در همین زمینه همزمان با هفته دولت در شهرستان انجام شده است.

ایرج بیگدلو با اشاره به تمرکز دولت محلی برای توسعه و پیشرفت شهرستان‌ها در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی خاطرنشان کرد: مجتمع آبرسانی شهید سلیم زاده با پوشش آبرسانی ۲۰۶ روستا که از سال ۹۲ عملیات عمرانی آن متوقف شده بود با دستور استاندار و با تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سر گرفته شد که امیدواریم با تکمیل و بهره برداری از این مجتمع آبرسانی شاهد تأمین آب پایدار در این مناطق باشیم.

فرماندار مشگین شهر با بیان اینکه ۳۱۷ روستای مشگین شهر مشکل تأمین آب آشامیدنی دارند، گفت: با تکمیل این مجتمع آبرسانی ۲۰۴ روستا و ۴ شهر از توابع مشگین شهر تحت پوشش آب پایدار قرار خواهند گرفت.

بیگدلو گفت: ۹ سال پیش اعتبار تکمیل این مجتمع آبرسانی ۳۶ میلیارد برآورد شده بود که با تأخیر نزدیک به یک دهه‌ای این پروژه علاوه بر اینکه مردم چندین سال از نعمت آب شرب سالم بی بهره بودند بار مالی فراونی را نیز به دولت تحمیل کرد به طوری که از محل فاینانس بانکی و اعتبارات ماده ۵۶ بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده و در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد.

وی تکمیل محور مشگین شهر – اهر، چهار خطه اردبیل به مشگین شهر و موئیل به قینرجه را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه مسیر موئیل به قینرجه جاده عبوری گردشگران داخلی و خارجی است برای اولین بار ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است و استاندار اردبیل شخصاً پیگیر اجرای آن است.

فرماندار مشگین شهر از اهتمام دولت در راستای حل مشکلات مردم تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد؛ آغاز این پروژه‌ها آغازی بر تحولات اقتصادی و عمرانی منطقه مشگین شهر باشد که دولت نیز با تاکید بر توسعه شهرها دستاوردهای ممتازی را رقم زده است.

بیگدلو کلنگ زنی و آغاز احداث ۳۲ پروژه عمرانی و اقتصادی در این شهرستان همزمان با هفته دولت را یادآور شد و بیان کرد: شاه بیت تمام این پروژه‌ها آبرسانی است که با توجه به کمبود آب آشامیدنی در روستاها به واسطه پوسیدگی شبکه‌ها اغلب ساکنین از دسترسی به آب پایدار محروم هستند.

وی از عقد قرارداد با بسیج سازندگی و آب و فاضلاب استان برای حل مشکلات آبرسانی به ۳۱ روستا در شهرستان مشگین شهر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها از امروز آغاز به کار خواهند کرد.

فرماندار مشگین شهر ادامه داد: ایستگاه پمپاژ بارزیل که از سال ۹۸ ردیف ملی این پروژه حذف شده بود و دغدغه اصحاب رسانه و فعالان حوزه سلامت بود امروز با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان با مشارکت جهاد کشاورزی آغاز می‌شود که امیدواریم با تکمیل این پروژه دغدغه فعالان بهداشت و سلامت شهرستان در استفاده از آب سالم و پایدار برای باغات مرتفع شود.

بیگدلو همچنین از کلنگ زنی ۴ مدرسه جدید در این شهرستان همزمان با آغاز هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: به دلیل تراکم جمعیت دانش آموزی با مشکل کمبود فضاهای آموزشی روبرو بودیم که امروز شاهد کلنگ زنی ۴ واحد آموزشی در این شهرستان خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان