آصفری: بعد از توافق، در مورد تحریم های سپاه و نهاد رهبری با آمریکا مذاکره می شود


آصفری: بعد از توافق، در مورد تحریم های سپاه و نهاد رهبری با آمریکا مذاکره می شود

محمد حسن آصفری نماینده اراک در مورد احتمال توافق گفت: آمریکایی ها باید امروز متوجه شده باشند که جمهوری اسلامی نرمش قهرمانانه ای که از گذشته شعار آن را داده بود را تمام و کمال اجرا کرده است و بیش از این قرار نیست که ما نسبت به اهداف خودمان عقب نشینی داشته باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران، نایب رییس کمیسیون امور داخلی و شوراها افزود: ما امروز به دنیا ثابت کردیم که اهل گفت وگو و گفتمان هستیم و زیر بار فشار نمی رویم اما اگر آمریکایی ها بخواهند پالس منفی به سه پشنهاد جمهوری اسلامی ایران بدهد مجلس شورای اسلامی گزینه هایی دارد که این گزینه ها در قالب طرح دوفوریتی به صحن می آید و مطمئنا تصویب آنها سبب می شود که دولت ملزم به اقداماتی شود که برگشت به پای میز مذاکره مجددا برای جمهوری اسلامی به سادگی امکان پذیر نیست .

وی تاکید کرد: بهتر است آمریکایی ها از خر شیطان پایین بیایند و نسبت به این توافق اقدام کنند. مرحله اول نیز تبادل زندانیان است در واقع یکی از پیش مقدمات این توافق تبادل چهار زندانی دو کشور است. گفت وگوها برای این موضوع پیش رفته است و به نتیجه رسیدن آن منوط به مذاکرات است یعنی اگر مذاکرات انجام نشود مبادله زندانیان هم انجام نمی شود.

وی گفت: پیشنهادات ما در مورد تحریم ها است و رفع ایرادات توافق است که اظهار نظر چند روز گذشته آمریکایی ها نشان داده است که ایراداتی که جمهوری اسلامی ایران گرفته است درست و بحق است امیدواریم فشار لابی صهیونیست ها تاثیری در تصمیم گیری آمریکایی ها نداشته باشد و آنها هرچه سریعتر نظرشان را اعلام کنند.

آصفری در مورد لغو تحریم های سپاه نیز خاطر نشان کرد: سپاه جز نظام و دغدغه مردم است لذا قرار نیست جمهوری اسلامی اجازه دهد چه مجموعه سپاه چه دفتر رهبری یا نهادهای نظام در لیست تحریم ها قرار گیرند. بعد از انجام توافق در مورد تحریم های سپاه مذاکره می شود.

وی گفت: آمریکایی ها الان متوجه شده اند که راهی جز توافق با جمهوری اسلامی ایران ندارند و فکر می کنم نظرشان نسبت به پیشنهادات ایران مثبت است.

منبع: عصر ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند