دکتر ستاره از سرمایه های بزرگ علمی جهان اسلام بود


دکتر ستاره از سرمایه های بزرگ علمی جهان اسلام بود

بیجار- رئیس دانشگاه کردستان گفت: سرمایه های انسانی بسیار مهم و ارزشمند هستند و مرحوم پروفسور ستاره سرمایه بزرگ علمی جهان اسلام بودند که خیلی زود از میان رفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت صادقی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت پروفسور ستاره که در دانشگاه علوم مهندسی بیجار برگزار شد ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده و همکاران دکتر ستاره، اظهار داشت: بدون شک حضور گرم و ارزشمند شما بزرگواران باعث تسلی خاطر بازماندگان و یاران دکتر ستاره خواهد شد.

وی افزود: دیار گروس چه در گذشته و چه در حال حاضر عالمان زیاد و هنرمندان بسیاری را در دامن خود پرورش داده است و حضور شما در این مراسم نشان از همت والای شما برای ارج نهادن به ساحت مقدس علم، عالم و انسانیت است.

صادقی در ادامه به فرمایش رسول اکرم (ص) در خصوص مرگ یک عالم اشاره کرد و بیان داشت: مرگ عالم مصیبتی جبران‌ناپذیر و رخنه‌ای بسته‌ناشدنی است و او ستاره‌ای است که غروب می‌کند و مرگ یک قبیله آسان‌تر از مرگ یک عالم است.

وی تأکید کرد: خدمات ارزنده‌ای که در زمینه علمی دکتر ستاره از باب تربیت شاگردان و نیروی انسانی کارآمد و از بابت تولیدات علمی فراوان انجام داده است قطعاً دکتر را جاودانه کرده و نام و یادش در همه مجامع بین‌المللی برای همیشه زنده و جاوید خواهد ماند.

رئیس دانشگاه کردستان در ادامه عنوان کرد: دانشگاه فنی علوم پایه از یادگاران پروفسور ستاره است و خدمات بسیار ارزنده‌ای را وی برای این دانشگاه داشتند و این دانشگاه امروز به عنوان نماد علم و فناوری شناخته شده است.

صادقی در پایان از نام گذاری یک خیابان در بیجار و درب رو به روی دانشگاه کردستان به نام پروفسور ستاره خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا، دختربچه گمشده گلستانی زنده پیدا شد + فیلم