20 موکب گلستانی به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند


20 موکب گلستانی به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند

گرگان- مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان گفت: ۲۰ موکب گلستانی برای خدمت به زائران اربعین، پروانه فعالیت گرفته اند که ۱۹ موکب در عراق و یک موکب در مرز مهران مستقر خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، صفر معراجی بعدازظهر چهارشنبه در پنجمین جلسه ستاد اربعین استان گلستان که با حضور موکب داران گلستانی برگزار شد اظهار کرد: امسال کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان به ۲۰ موکب استان پروانه فعالیت صادر کرده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان افزود: از مجموع ۲۰ موکب تعداد ۱۹ موکب در داخل کشور عراق و یک موکب در مرز مهران به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

معراجی ادامه داد: برای اولین بار یک موکب در کاظمین راه اندازی شده است، زائرانی که روز برای زیارت به شهر سامرا می‌روند می‌توانند در برگشت شب را در این موکب استراحت کنند و یا بالعکس زائران شب را در این موکب بیتوته کنند و صبح زود برای زیارت عازم سامرا شوند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان ادامه داد: موکب کاظمین در واقع یک موکب بین راهی برای مسیر نجف به سامراء است.

وی گفت: برای اولین بار یک موکب صرفاً با هدف جاروکشی و نظافت زیر پای زائران ابا عبدالله (ع) در مسیر نجف به کربلا فعالیت می‌کنند و یک موکب هم با هدف امانتداری به زائران خدمت رسانی خواهد کرد.

معراجی تصریح کرد: آدرس موکب‌ها در عراق، نام مدیر و شماره تماس موکب داران به صورت یکجا در فضای مجازی قرار داده می‌شود و زائران می‌توانند از آن استفاده کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی